De problema asta m-am lovit si eu. Nimeni nu da un TIR de 100.000 Euro plus valoarea marfii pe mana unui incepator rugandu-se sa nu agata vagonul intr-un cap de pot sau intr-un copac sau pur si simplu sa zboare peste parapet intr-o rapa pentru nu stia sa aprecieze distanta de franare sau sa conduca un tir cu 25 de tone incarcatura cand pe jos e ud si a intrat cu viteza intr-o curba stransa curba stransa. Asta fara sa se mai gandeasca ca daca te urci peste unul cu masina mica ii faci pasta de mici pe cei din masina si in final ajunge si la stiri ca un tir al firmei X a omorat 4 tineri intr-un accident auto, asta prejudiciindu-i imaginea.
Sa conduci un tir nu e chiar asa simplu cum pare daca nu ai mai condus niciodata asa ceva. In afara de faptul ca trebuie sa-i inveti dimensiunile foarte bine ca sa stii pe unde te poti baga cu el si e unde nu (depasiri, strazi inguste, intersectii inghesuite etc), trebuie sa te mai inveti sa stapanesti si tonajul masinii. Poate veti spune ca asta nu e mare branza dar practica va va contrazice. Tonajul, inaltimea centrului de greutate, conditiile de drum, tangajul sunt doar cateva din aspectele ce trebuiesc luate in considerare la luarea unei curbe. Aceeasi curba nu o poti lua de fiecare data cu aceeasi viteza pentru ca nu de ficare data ai aceeasi greutate a camionului sau aceeasi inaltime a centurlui de greutate. Odata poti sa iei curba ok dar alta data te poti rasturna in aceeasi curba la aceeasi viteza, abordata in acelasi mod si sa te intrebi de ce nu ai avut noroc in viata
Toate astea se invata in zeci de mii de kilometrii condusi si luand-o progresiv in ceea ce priveste gabaritul.
Poti in prima instanta sa te angajezi la o firma de distributie ca sofer pe un microbuz de cateria B (3, 5 tone) unde sa lucrezi macar un an, sa aduni macar un 10.000 de km. Apoi poti sa treci pe un camion de 7, 5 tone de exemplu dupa care ideal este sa treci pe o baculanta (dimensiuni nu prea mari ale camionului dar tonaj mare), asa vei invata sa negociezi cu tonajul mare si cum sa-l respecti. Apoi poti sa treci pe tir si cu experienta anterioara iti va fi mai usor sa te inveti cu noile dimensiuni (remorca sau semiremorca), fiecare are ceva specific.
Toate astea sunt niste detalii pe care daca nu le stii, poti sa te urci direct la volul tirului dar este foarte riscant pentru tine ca sofer si pentru viata celor din trafic cu care te intalnesti.
De obicei soferilor incepatori aceste detalii li se par exagerate, mosnegesti, prea dichisite si rigide, dar cu cat veti aduna 100.000 cu 100.000 veti fi din ce in ce mai in asentiment cu ele. Si mai ales dupa ce treceti de cateva ori razant pe landa posibilitatea producerii unor catastrofe rutiere din greseala voastra, adica prin acele momente cand simti ca te nasti pentru a doua oara si nu iti vine sa crezi ca traiesti. Asta in cazul in care va fereste Dumnezeu de accidente.
In ceea ce priveste autocarul... acolo nu mai cari saci de cartofi, acolo zeci de vieti omenesti pe mana si nu se permit greseli sau stangacii. Condusul nu e ca si cum ai juca un NFS sau Hard Truck.
Arta de a conduce se traduce prin arta de a stii sa previi orice posibilitate de a se produce un accident, si asta nu se invata nicidecum doar in anul in care ai semnul incepatorului pe parbriz nici daca faci zilnic zeci/sute de kilometrii.
Deci cum spuneam, luati-o de jos, sfatul meu este nici macar sa nu incercati sa va urcati direct in tir.
Daca totusi insistati sa mergeti direct pe tir, incercati sa convingeti un patron de forma de transport sa accepte sa mergeti cu un sofer de-al lui mai experimentat care sa va supravegheze intr-o perioada de proba si care sa spuna daca sunteti sau nu apti sa vi se dea pe mana un tir incarcat si sa fiti trimisi in lume.
Sper ca nu mi-ati luat in nume de rau parerea mea si sper sa reusiti ce v-ati propus. Succes si "Drumuri bune colegii!" pentru cand va veti angaja!
Mai am o intrebare: Tu spui ca nimeni nu da un tir de 100.00 de euro pe mana unui incepator
ai foarte mare dreptate dar la scoala de soferi nu a facut antrenament pe o astfel de masina
s-a intalnit macar odata cu asa ceva si banuiesc ca nu obtii usor permis de conducere pentru tir sau masina mai mare
Mai intai te angajezi undeva cat mai aproape, prin cunostinte, servici usor. pe un "bon de masa" apoi cand "esti experimentat" poti sa negociezi si sa te angajezi la si cu cine vrei!
am si eu o intrebare ca a ta pe TPU, cat am cautat, nu se gaseste fara experienta.bafta la jobul dorit.
Pai si ce e de facut? cei care au experienta cum au dobandit-o?
Numai sunt timpurile care au fost.asta este trebuie sa ne chinuim pana gasim un om cu capu pe umeri si se gandeste si la cei care stau degeaba, care au investit o caruta de bani in permis si atestate... daca esti de langa Ploiesti si iti place distributia, mergi maine la Andutu Distribution. ofera un salariu de 1500 lei pe luna.bafta