Kick down este un mic buton in spatele pedalei de acceleratie, care dupa ce ai accelerat la maxim poti sa im apesi. Efectul produs este acela ca va schimba viteza la turatie mult mai mare decat normal, te ajuta in depasiri, poti sa o iei ca si o caracteristica sport. Sfatul meu e sa il folosesti destul de rar, doar atunci cand chiar ai nevoie, pentru ca nu e bine pentru motor sa fie supra turat in continu.
E un fel de soc automat... cand bruschezi pedala de acceleratie faci acest kick down si ai un plus de putere, cum spunea si friedaka
Kick down-ul este un fel de soc al acceleratiei...se realizeaza printr-o bruscare a pedalei de acceleratie si prin urmare ai un plus de putere la accelerare(dp cum spunea si friedaka)
Denyse, spune-mi te rog cate automate ai condus de stii atat de bine ce este Kick-Down-ul?
Raspuns corect: chiar un buton sub pedala de acceleratie care este actionat dupa ce o calci pana la podea (bineinteles). Manevra este utila in depasiri, deoarece profiti din plin de acceleratia pe care ti-o ofera masina. Prin apasarea acestui buton, cutia de viteza da dreapta inferioara pentru o acceleratie mai brusca decat in treapta in care sa zicem ca esti inainte de apasarea lui.
Exemplu, MB E220 CDI: faci o depasire lenta in treapta a 4-a pe la 80 km/h (aproximativ 2200rpm) si vezi ca-ti vine ceva din fata, la 80 km/h in loc sa stai in treapta mare si sa accelerezi lent (chiar si cu pedala calcata tare), o calci chiar la maxim, Kick-Down-ul isi joaca rolul, da treapta inferioara, deci in a 3-a pe la 80km/h ajungi la 3000-3300rpm si faci un demaraj mult mai puternic pana la vreo 100-110 km/h, la cat ajungi cu treapta a 3-a la 4250 rpm, cand cutia schimba treapta a 4-a, deci reusesti sa faci o depasire mult mai rapida.
Denyse, spune-mi te rog cate automate ai condus de stii atat de bine ce este Kick-Down-ul?
Raspuns corect: chiar un buton sub pedala de acceleratie care este actionat dupa ce o calci pana la podea (bineinteles). Manevra este utila in depasiri, deoarece profiti din plin de acceleratia pe care ti-o ofera masina. Prin apasarea acestui buton, cutia de viteza da dreapta inferioara pentru o acceleratie mai brusca decat in treapta in care sa zicem ca esti inainte de apasarea lui.
Exemplu,MB E220 CDI: faci o depasire lenta in treapta a 4-a pe la 80 km/h (aproximativ 2200rpm) si vezi ca-ti vine ceva din fata, la 80 km/h in loc sa stai in treapta mare si sa accelerezi lent (chiar si cu pedala calcata tare), o calci chiar la maxim, Kick-Down-ul isi joaca rolul, da treapta inferioara, deci in a 3-a pe la 80km/h ajungi la 3000-3300rpm si faci un demaraj mult mai puternic pana la vreo 100-110 km/h, la cat ajungi cu treapta a 3-a la 4250 rpm, cand cutia schimba treapta a 4-a, deci reusesti sa faci o depasire mult mai rapida.
Masina nu are de suferit daca motorul e supra turat in continu. Tata are Mercedes S 350. Un motor destul de mic pentru o masina grea, fara kickdown masina e puturoasa chiar si pe Sport. Dar cand apesi acceleratia la maxim si automat ii dai kickdown demarajul este imbunatatit puternic. Dupa 3 ani si 160. 000 km motorul si cutia de viteze nu au nici o problema.
Kick down este posibil doar la cutia automata, si nu este nici un buton sub pedata, pur si simplu accelerare brusca, apasand pedala pana in podea
Illuminati2016 întreabă: