Nomenclatorul numirii unui model depinde de fiecare marcă în parte. La Mercedes Benz, ani de zile a funcționat după capacita cilindrică, iar după apariția injecției a apărut și litera E. Ulterior, după ce și-a diversificat gama de modele, a început să pună litere după numere pentru a ști despre ce model este vorba. SL, S, iar în 1979 G. După apariția modelului mediu, a fost denumit doar 190, fără nici o legătură cu capacitatea cilindrică, acesta fiind ulterior pusă. Primele modele erau simplu denumite 190, cu motor de 2 litri pe benzină cu carburator și 190D, cu motor de 2 litri diesel. După 1993, se adoptă noul nomenclator de modele și apar clasele cunoscute astăzi: clasa A, clasa C, clasa E, clasa S, clasa G, iar la sfârșit de mileniu modele sport, SL, SLK, CLK, tot terenul ML, microbuzul Vito și versiunea de lux, clasa V.
Cifrele, în schimb, au pierdut în timp, valoarea capacității cilindrice, devenind nivelul de echipare a modelului.
De mult cifra de dupa C nu mai reprezinta capacitatea cilindrica.
exista C180 cu motor de 1.6
C200 cu motor de 1.6
C300 cu motor de 2.0
180 de ce? unitatea de măsură...
Ia arunca un ochi pe modele de Mercedes si pe urma atunca cu ironii la intrebare.
Păi seriosule, asta zic și eu: care e unitatea de măsură pentru acel 180 - cmc sau litri sau ce?