Cutie multitronic nu exista, exista de fapt transmisie multitronic, deci nu mai incurcati tigaile cu oalele . Deci este vorba de transmisie nu de cutia de viteze din transmisie.Este vorba despre tehnologie, are destui senzori care vede cat de grea este masina, adica daca ai 4-5 persoane e mai grea de cand cand ai doara sofer si etc, sau vede cand masina urca un deal si etc astfel incat calculatoru sa zica motorului ce si cata putere sa dea si bla bla chestii de astea.Vad unai pe aici spun ca e mai buna ca nu stiu ce alta transmisie Tiptronic, dar nu-i adevarat.Multitronic se foloseste numai la masinile cu motoare mici(3-4 cilindri) si doara la cele la care tractiunea este doara pe 2 roti.Nu se pot folosi astfel de transmisii la quattro sau la cele cu motoare mari foarte puternicie.Din ce am vazut merg la motoare pana in 2 litri.Restu au transmisie normala.Nu se foloseste la masinile ce au motoru transversal bla bla.E adevarat ca e buna dar pana la un anumit nivel.Alta chestie ca ca au alt tip de ambreaj sau cum ii spune in engleza Torque convertor, cum zicea cineva pe aici e cu lant, are de fapt 2 lanturi cu nu mai stiu cate discuri dar nu-s uscate, adicva nu-i ambreaj uscat ca la cele standard, sunt in ulei.Este adevarat ca Audi au scos transmisia asta dar o fabrica Luk tot o firma germana care fac multe chestii, transmisii, hidraulice bla bla. Astia de la audi zic ca transmisia asta e mult mai economa ca restul inclusiv cele standard, adica cele la care schimbi tu manual vitezele.Ca urmare depinde de masina, nu la orice masina se poate folosi transimie multitronic.Deci diferenta este acel "ambreaj" si senzori cei are asta asa in mare.
Tiptronic e automata clasica. Convertor de cuplu, ambreiaj automat electro-hidraulic, the works. Are optiunea de a selecta un mod de functionare pseudo-manual (insa programul schimba singur treapta daca turatiile scad sub/urca peste o anumita valoare). Ultimele versiuni au Fuzzy Logic (computerul "invata" stilul de sofat al posesorului). Per total insa, e cea mai slaba transmisie automata, atat ca performante, cat si ca eficienta.
Multitronic e TCV. Insa spre deosebire de cea folosite de alte firme e ceva mai robusta (de exemplu foloseste lant in loc de curea metalica) si are mai multi senzori. E mult mai eficienta si mai performanta decat Tiptronic in orice situatie si e un pic mai eficienta decat manuala in uz citadin. In schimb, e destul de scumpa.
gab0ru întreabă: