Este un termen preluat din chirurgia estetica. Pentru a atenua o parte din efectele imbatranirii, oamenii apeleaza la operatiile de facelift (in traducere mot-a-mot "ridicarea fetei"), adica de ridicare a muschilor si a pielii de pe fata, care incepe sa se lase si sa se increteasca odata cu trecerea anilor.
Masinile la randul lor incep sa "imbatraneasca", in sensul ca designul lor evolueaza, astfel ca un model lansat cu doar cativa ani in urma pare deja foarte invechit fata de modelele concurente, lansate mai recent. In acel moment, producatorii apeleaza la mici artificii de design, care "intineresc" modelul fara a afecta foarte mult costurile de productie (cum este cazul lansarii unei noi generatii sau a unui model complet nou).
Momentul apelarii la acest facelift este stabilit cu mult timp inainte, chiar inainte de lansarea modelului initial, calculele facandu-se pe baza estimarii duratei de viata a modelului respectiv. De exemplu, daca un producator isi propune sa tina pe piata un model pentru 8 ani, probabil isi va programa lansarea modelului cu facelift undeva prin anul 5-6.
Modificare vizuala (nu tehnica) a unui model de masina. Se modifica design-ul de fabricant.
Lucrurile care se observa imediat la un model facelift sunt:
Fata un pic redesenata; include grila, spoiler, faruri (de ex: la Megane 2 facellift farurile sunt cu lupa, spre deosebire de Megane 2 pre-facelift, unde sunt simple)
Spatele un pic redesenat: in general stopuri.
Dar poate cel mai important lucru care se intampla la un model facelift este ca se rezolva problemele marute si enervante, care au scapat initial, celor care le-au proiectat. Cel mai graitor exemplu este celebra Dacia Logan care pana in acest moment a suferit 2 facelift-uri.
Primul facelift a fost mai mult un backlift, ne fiind oficial denumit facelift. Lucrurile majore adaugate ar fi deschiderea portbagajului fara a fi necesara scoaterea cheii din contact (a fost implementat inainte), iar a doilea lucru a fost adaugarea acelei prelungiri la portbagaj.
Cel de-al doilea este cel major. Este cel la care au redesenat fata precum si portbagajul. Dar la acest model au facut modificari in interior cum ar fi: punerea unor manere de care sa poti sa tragi mai bine (cred ca cel mai important lucru realizat, de altfel) precum si o dotare optionala: un suport de ochelari la oglinda.
Alti producatori odata cu lansarea modelului facelift schimba lucruri mai mari cum ar fi motoare, pentru acest lucru un exemplu ar fi cei de la Opel, care pe Corsa in 2010 odata cu redesenarea au schimbat motoarele si au umblat la trenul de rulare.
In principiu cam la orice producator executarea unui facelift presupune readucere (cel putin cat de cat) in tendinte, acest lucru fiind necesear si datorita fapului ca un model se produce in general 7 ani. La aceasta operatiune producatorii modifica aspectul, dar in plus bibilesc probleme marute(mecanice si functionale) si lucruri de care se plang posesorii. Tot in cadrul aceste operatiuni se mai adauga si dotari noi (farurile cu angel-eyes au fost adaugate pe modelul de seria 5 E39 odata cu faceliftul), sau se schimba motorizari cu unele mai noi si mai performante.
Daca un model are facelift acest lucru nu garanteaza faptul ca este mai fiabil, sau mai bun, ci doar ca este „adus in pas cu moda", pe cat se poate, si ca unele din probleme frecvente inainte au disparut.
Word used to describe the sucking of ones genitals by another. See also blowjob and head.
http://www.urbandictionary.com/define.php?term=facelift
:-) funda?
Bot_Alin_1995 întreabă: