Nu elibereaza pedala de ambreiaj pana la capat.
Adica fara sa tina piciorul pe ea.
Pe scurt inseamna sa nu faci pornirea de pe loc asa cum trebuie si sa chinui masina.
sau inseamna ca ambreiajul e pe duca si nu mai functioneaza corect, depinde in ce context
Sa patinezi ambreiajul inseamna sa faci plecarea foarte chinuit, lung, tinand ambreiajul calcat partial.
Se intampla involuntar atunci cand esti in rampa, de exemplu, si trebuie sa pleci usor, ca sa te si asiguri.
Unii spun ca incepatorii "patineaza ambreiajul" in sensul ca pleaca de pe loc destul de lent si cu frica, iar asta ar dauna kitului de ambreiaj. Dar din experienta mea in mecanica, ambreiajele cedeaza mai des din alte cauze, decat din cea de frictiune exagerata a discului.
Recomandarea mea este sa nu bagati in seama sfaturile comuniste legate de uzura pieselor, cel putin cand vine vorba de ambreiaj si frane: folositi-le sanatosi, altfel crapa de vechime.
Un condus cu gandul la uzura ambreiajului si a placutelor de frane nu va fi un condus relaxat, si nici placut pentru pasageri.
Iar un sistem de franare "pastrat" 5 ani va incepe sa se blocheze de rugina si praf, nu va fi "ca nou", daca soferul l-a ascultat pe tataie, si a mers 4km cu 20km/h in frana de motor, in loc sa lase masina sa curga, apoi sa franeze 5 secunde.
La fel si la ambreiaj, daca il patinezi trebuie schimbat kitul la 80. 000km, daca nu il patinezi, il schimbi la 120. 000km cand te lasa rulmentul de presiune. Asta la o masina pe benzina, unde tot kitul costa 900 de lei.
Tinand cont ca incepator esti doar vreo 30. 000km, economia de ambreiaj pur si simplu nu isi are sensul, cel mai probabil nu vei ajunge sa platesti pentru "paguba" facuta.
Asa ca foloseste pedalele linistit, nu-l mai asculta pe tataie.
Dupa primul an de soferie poti sa iti corelezi stilul de condus cu practicile sanatoase pentru masina, dar pana atunci, preocuparea ta este felul in care merge masina, nu discul lui tataie.
farcas123456789 întreabă: