Unghiul de fuga (de fapt sunt trei unghiuri care compun "geometria rotilor") se referă la pozitionarea corecta a rotilor una fata de cealalta, fata de verticala mașinii, fata de orizontal. Aceste unghiuri asigura pozitia ideala a rotii in timpul mersului, aderenta perfecta la asfalt, controlul perfect asupra directiei. Cand e dereglat, volanul nu sta perfect drept in timpul mersului, trebuie tinut usor rotit ca sa mergi drept înainte, masina trage stanga sau dreapta cand volanul este lasat liber, anvelopele se uzeaza pe o singura parte.
Echilibrarea se refera la distribuirea perfect egala (perfect echilibrata) a greutatii rotii fata de centrul ei. Daca roata se invarte liber, atunci cand o incartim ea ar trebui sa se roteasca cu viteza constanta, fara hopuri, iar odata oprita sa nu se invarta inapoi.
Cu ajutorul unui aparat special, se determină portiunile unde din diverse motive greutatea rotii este mai mica si se compenseaza prin bucatele de plumb prinse de janta.
O roata dezechilibrata produce vibratii pe masura ce viteza creste, pe langa disconfortul creat de transmiterea lor inclusiv in volan, aceste vibratii uzeaza preamatur suspensiile si directia si pot chiar reduce aderenta la viteze mari. Este usor de sesizat, daca atunci cand rulezi cu viteza mare simti vibratii in volan, rotile trebuie reechilibrate.
Daca unghiul de fuga nu necesita mentenanță preventiva (trebuie reglat doar dupa inlocuirea unor componente de suspensie sau directie sau dupa avarierea lor in urma unor lovituri puternice), echilibrarea se recomanda sa se faca anual, atunci cand se face schimbul de roti vara/iarna. Bineînțeles, daca se monteaza alta anvelopa pe aceeasi janta, obligatoriu se și echilibreaza.
Salut! :) Aici găsești ce ai nevoie http://www.vulcanizare-auto.com/......ul-de-fuga Funda? :D