Nu cunosc piata masinilor din/pe Bulgaria, nu m-au interesat niciodata.
Am invartit doar masini pe RO, majoritatea fara taxa platita, la pret super mic. Fie ca faceam cunostinta cu proprietarul din acte, sau era deja la a 7-a mana, cand o luam eu.
Studiaza mult piata, inainte de a face o achizitie. Trebuie sa stii preturile mai multor modele, si chestiile care le urca valoarea (de exemplu motorizarile cautate, dotarile importante, defecte des intalnite care sunt remediate corespunzator sau nu).
Pe Bulgaria, cum am spus, nu am studiat piata, dar lumea prefera masinile mai de lux, la care in Romania e impozitul enorm. Asadar, ai putea cumpara un A6 2.5TDI (ideal quattro), Opel Vectra/Omega 2. 2DTI.
Fii atent la consum, nu veni cu un Bora V5 benzina, bucuros ca e full si ieftina, ca in Romania nu se atinge nimeni de ea.
Am un buget extrem de mic doar 1000 de euro sunt la inceput!
deci imi recomanzi sa fac si eu tot in Romania?
Si eu tot sub 1000e am invartit pana acum. Mi-am luat in noiembrie un Vectra 1.7 TD inscris cu taxa nerecuperata, cu 400e. L-am luat pentru mine, ca de altfel, era vandut deja pe 700-800e, cam asta e pretul lor.
In zona Bucurestiului nu stiu daca poti vinde masini la buget atat de mic, banuiesc ca lumea acolo se orienteaza spre masini mai noi, de genul Loganului, sa mearga bine in oras, si sa nu le face probleme.
Eu stau intr-o zona mai retrasa, am un atelier in zona rurala, si mi-e usor sa vand masini ieftine, ca aici lumea cauta masina ieftina care sa-i poarte de colo-colo. Mai fac si diferite reparatii pe la ele, o curatenie in amanunt, un retus pe ici-colo, si fac din carute neingrijite, masini decente.
Orienteaza-te catre o masina buna pentru un tanar incepator, de exemplu un elev sau un student. Vezi si tu ce gasesti. Aici la mine e plin de BMW-uri "pisicuta" la preturi mici, la 800e cumperi unul bun cu numere RO, la 1000e are si taxa nerecuperata. La voi, am vazut acum vreo 2 ani preturi mult mai mari, ajungea si la 2000e o 'pisicuta' cu ceva rugina, inmatriculata RO.
Sa zicem ca ai gasi una la 700-800, mai faci ceva la ea sa arate bine (jante vopsite tipator, sau altceva), si poate o dai pe 1000 in Bucuresti, ca masina de iesit in oras pentru unul de 19 ani.
Inca un lucru, mie mi-e usor sa fac tranzactii in favoarea mea, pentru ca stau in Bucovina, intre Ardeal si Moldova. Ardelenii ingrijesc bine masinile, le tin destul de mult si le vand pe pret mic, cand sunt pregatiti financiar de altele. Moldovenii cumpara masini in fiecare an, se cred toti 'bisnitari', nu le ingrijesc, si cer multi bani pe ele. Eu cumpar masinile ieftine de la ardeleni (super oameni, apropo), si le vand moldovenilor, la pretul pietei de la ei, ba chiar putin mai ieftin. Deplasarea mea consta in drumul dus-intors in ardeal (300km, in medie), + cel spre Moldova, cam tot asa. Cum ziceam, Opelul meu s-ar fi dat cu vreo 3000 de lei in Moldova, dupa ce am dat 1800 pe el, in Ardeal. Scazand motorina, faceam macar vreo 800 de lei, intr-o saptamana, cu totul.
Cu 1000e ai putea incepe o afacere cu dezmembrari, dar iti trebuie spatiu, scule, si bani de 'blocat' in masini. Nu scoti profit rapid, si trebuie sa tot bagi, ca sa aduci noi masini. Cu 1000e cumperi un Golf 4, de exemplu, sau Passat b5, cu volan pe dreapta, si iti mai raman bani si de ceva ieftin, precum un Clio model mai vechi, sau o Corsa B. Bara fata, capota, farurile, tragarul si radiatoarele se dau imediat.
Deci spui ca ar fi o idee buna sa iau un bmw ieftin si sa fac la el ceva sa iasa in evidenta sa ii atraga pe pustanii astia tineri si fraierici ei dau bani iar eu am facut profitul!?
Sau as putea cumpara din astea inmatriculate pe alte tarii si aduse deja la noi
si sa le scot eu numere rosii fara sa platesc taxa si sa le mai ridic un pic pretul?
Nu gandesti corect treaba asta.
Tu trebuie sa gasesti masinile ieftine, sa le faci ceva de infrumusetare, si sa le vinzi la pretul pietei.
Masinile cu numerele straine se vand cu pierdere. Nu castiga nimeni la astfel de tranzactii.
Doar daca mergi personal sa o aduci, scoti profit. In rest, cu cat trece prin mai multe maini, cu atat e mai greu de inmatriculat.
Roaga-l pe prietenul tau sa te ia pe la Bulgari cu el, sa vezi cam ce e pe acolo, ce preturi sunt, si vezi in tara cam ce pret au astea pe Bulgaria. Asa te poti orienta.
O regula despre piata din Romania ti-o zic eu, daca vrei sa vezi cam care sunt preturile, scazi 20% din pret pentru alea de pe internet, cam atat se negociaza, deci cu atat ajung sa fie vandute; o masina de 2000e pe internet, se vinde cu vreo 1800 pana la urma. In targ sunt preturi mult mai mari, si nu prea se vinde nimic, sau se vinde la preturi normale. De exemplu, un Polo care era 2000e in targ, dupa ce i-a schimbat jantele de aluminiu cu unele de tabla, s-a vandut cu 1000e.
Sunt multe de invatat, dar daca asisti la cateva tranzactii, si vezi putin care e piata, te inveti repede.
Nu te astepta la profituri imense, nu cred ca se poate trai din 2-3 vanzari pe luna, pentru mine bisnitareala asta m-a ajutat mai mult sa-mi iau masini pentru mine, pe bani putini. Sunt si riscuri, daca incerci sa faci afaceri la preturi mai mari, cu mai multe masini simultan, poti face greseli care costa.
? Ce model? pai depinde ce iei poti lua ceva de oras un wv polo sau poate o masina de familie depinde de cerere si oferta si de ce defecte are masina pe care o cumperi intereseaza-te pe piata.
Am un buget de 1000 de euro atat pot da pe ea! nu o iau la cerere o iau si o bag pe olx am un prieten care face acelasi lucru de 2 ani de zile pe langa locul de munca desigur si ii merge dar nu vrea sa imi dezvaluie si mie secretele!
Cred ca face ce face si un amic de-al meu le ia stricate si le repara insa ei stiu sa aleaga cele cu defectiuni minore si dupa aia vand pe profit.Fi atent la ce defectiuni are ai nevoie de ceva cunostinte in mecanica aici.
Am un prieten care se pricepe mai bine ca mine
poate merge cu mine
Ford mustang, 300c, mercedes amg unele modele, bmw m6, unele modele de porche, ai avea profit cam 2000 mii pe masina