Inainte de a achizitiona o masina trebuie sa raspunzi la unele intrebari, cum ar fi
1. unde vei face cei mai multi km, oras sau extern?
2. estimezi ca vei face mai mult de 20.000 km pe an?
dupa ce raspunzi la astea vei afla ce tip de combustibil trebuie sa alegi, benzina sau diesel.
iei diesel DOAR daca faci peste 20.000 km pe an si circuli foarte foarte mult in exterior daca nu, benzina
sa ai in vedere mereu, intretinerea la o masina diesel va fi mult mai scumpa fata de o masina pe benzina
Deci, vrei sa cumperi o masina doar pentru estetic?
conteaza combustibilul, un diesel in oras e macel pentru DPF, EGR, iar un dpf nu e ieftin nici interventia asupra lui si nici mentenanta pe diesel nu e ieftina, comparativ cu benzina.
parerea mea e ca ar trebui sa iti iei o berlina, cu o berlina te descurci si prin oras si pe exterior, cu un suv vei avea probleme cu parcarea ( depinde de berlina dar si cu berlinele sunt probleme ) iar suvurile sunt mai costisitoare la intertinere fata de o berlina
iti recomand skoda, toyota ( foarte fiabile) pana in 10.000
BMW seria 5, aia da masina eu am gasit una cu 10 mii de dolari, le-am zis ca le dau doara 8 dar nu au vrut asta e, ei au pierdut nu eu Ca an 2014 in sus.
Vw is urate, pe mine niciodata nu mau atras masinile astea, nu stiu de ce dar par altceva decat is
5000-6000 ron schimb de distributie la garaj de cartier
10000 ron la reprezentanta,
1000-1500 ron schimbul anual, depinde de atelier ( consumabile incluse)
600 ron schimb ulei cutia de viteze + baie ulei
trebuie luata o decizie informata cand cumparam masini premium la mana a doua ( daca le luam noi nu mai conteaza)
Berline:
Audi A4 2011 2.0 TDI
BMW E90 318-320d 2011 2.0 143/177cp
Vw Passat CC 2011 2.0 TDI
Suv-uri:
Audi Q3 2.0TDI 143cp
BMW X1 2011 2.0 143 cp diesel
Despre ce anume vorbresti? Schimb ulei? Pai il fac in fata blocului Cat dai sa schimbi uleiul la o Dacie dai la orice masina, schimb de distributie cei aia?
Ce inseamna la tine schimb de distributie? Chiar is curios
Eu nu am spus sa ia o masina dezmembrata, asa cum sugerezi tu ca ar fi masina despre care am spus, vorbeam despre o masina care functioneaza fara probleme
Dupa raspunsul tau deduc ca nu ai avut masina vreodata, daca ai avut atunci ferice ca ai dat peste raspunsul meu.
pretul consumabilelor care se schimba odata pe an sau la x kilometri nu este identic la orice masina, mai ales ca masinile premium ( BMW, Audi, Mercedes, anumite modele de VW) se numesc premium. din pretul schimbului de ulei postat de mine anterior pretul manoperei este 200-300 lei, restul fiind consumabile, unele motoare au baie de ulei de 8 litri.
distributia trebuie schimbata, depinde de masina, intre 120k-150k km, daca cumperi o masina SH, de multe ori acest plafon de km a fost atins, iar nu de multe ori fostul proprietar a schimbat distributia.
Ruperea lantului de distributie sau curelei dupa caz poate produce dauna totala motorului in unele cazuri ireparabile in altele cazuri trebuie schimbat motorul complet, deci e imperativ necesar sa schimbi distributia la orice masina SH achizitionata chiar daca fostul proprietar sustine ca a schimbat-o si nu ai motive rezonabile sa crezi ca este adevarat.
Uleiul din cutia de viteze automata trebuie neaparat schimbat la 120k km, ( si la cutiile manuale dar nu prea se practica treaba asta la masinile mai vechi)
uleiul in diferentiale la fel, in functie de tractiunie 2x4, 4x4 etc.
ferice ca am dat peste tine,asa crezi tu,dar acum pe bune,sincer esti praf,nu ai habar despre masini mai deloc.
Te intreb doara atat tu stii ce aia o distributie? Deci atentie am intrebat distributie,pentru ca asa te exprimasi tu in ambele raspunsuri,tu vorbesti despre distributie ca si cum ar fi o roat,o piesa ceva la masina de aici am dedus ca habar nu ai despre masini.
Restu de poveste,nici nu o mai bag in sama eu de cand am masina am schimbat singur uleiul, ba am reparat masini praf, facute praf, dar nu despre asta vorbim aici.
De schimbat ulei, oricine o poate face, iar daca nu esti capabil sa scoti un amarat de surub de la o baie e clara.Bineinteles nu oricine poate,sau mai bine zis stie,de putut ar putea si o femeie sa faca asta.
De ulei nici nu mai zic,oricine poate cumpara ulei de la orice colt de strada
Ok sa lamurim cum stau lucrurile,distributia,sa te scutesc eu sa mai cauti, este un sistem, nu este o piesa, deci distributia este o multitudine de piese, deci nu vad cine este idiotul ala sa schimbe distributia, doara ca e masina veche sa iti faci de lucru sau ce anume?
Daca insa te referi la cureaua sau lanatul de distributie aia e altceva dar trebuie sa specifici ca e vorba de curea nu de distributie asa cum spui tu simplu "distributia trebuie schimbata "te citai e ca si cum s; ui roata X trebuie schimbata nu mai e buna.
Acum referitor la curea afla ca eu am mers cu o masina la carea cureaua avea peste 10 ani si era brici, nici urma de crapaturi si alte rahaturi.Asa ca sa ma apuc sa schimb pese la masina ca asa spune nu stiu cine e ok fa-o tu.
Si sa iti mai zic cceva. Daca e sa schimbi piese la masina, asa cum spune fabricantu pai tu stii cate piese ar trebuie sa schimbi? nici nu ai idee.Toate piesele de la o masina ar trebuie schimbate dupa un nr de km,asta spune fabrica
Ulei in diferentiale? Nu am schimbat niciodata asa ceva sau in transmisie,pai tocmai ca fabricantu spune clar fluidul ala din transmisie nu se schiba veci, asa scrie si scria la masinile ce eu le-am avut,si nici nu am schimbat vreodata astfel de fluide ce arati tu.
aaa sinca ceva,eu numa masini din astea am cu transmisie automata si al dreacu toti asta spun,nu se schimba nici un fluid niciodata.
Daca vrei sa inveti ceva,ori sa retii ceva corect eu iti pot demonstra ce am spus,dar numa daca vrei sa retii ceva corect,altfel nici nu stau eu sa caut la fabricant ce spune si sa iti arat.
Tu se pare tot ce ai spus ai spus invers ma refer spui ca la masinile vechi nu se schimba fluidul,desi la alea fabricantu recomanda asta,iar la cele noi spui tu obligatoriu se schimba,cand de fapt fabricantul nici nu recomanda asa ceva deci numai pe invers esti.
Uite de exemplu masinile astea mai noi cum spui tu,au in program cam ce trebuie sa schimbi la masina,iar atunci cand a venit timpul masina te anunta,de ulei,de frane,de ce mai e,dar nu am vazut ce spui tu,sa schimbi fluidul la transmisie.
Aprooo daca te tot dai asa de mare cunoscutaro de masini,nu mai folosi cuvantul cutie de viteze,cutia de viteze este o parte a transmisiei,deci cand vorbim de transmisie spui transmisie nu cutie de viteze ai priceput? E bun daca ai priceput,ca de desenat nu am timp.
Ce este adevarat este ce ai spus tu legat de manopera,ca cei care repara te taxeaza fctie de ce masina ai,asta da cam asa e ste si majoritatea oamenilor nu stiu sa bata un cui in perete,dapai sa mai schimbe si ulei la masina,aici ai dreptate.
Dar daca e cumperi tu uleiul,placutele de frana sau ce schimbi si te costa doara manopera,Eu nu am incredere in nici un mecanic,asa ca eu cumpar piesele,asta daca ar fi sa merg la cineva sa le instaleze,dar la mine nu-i cazul.
Da ai dreptate cu asta, faptul ca sunt si oameni care isi fac mai totu la masina asta nu inseamna ca toata lumea face.
Dar o masina buna, premium cum spui tu se strica mai greu, asa ca idee.
Legat tot de masinile astea premium, afla ca ce ai aratat tu nu e chiar asa adica nu toate BMW-urile, nu toate Mercedsurile si audi sau ce marici mai sunt is premium.
Iti dau un exemplu.BMW seria 3 nu-i premium asta daca chiar vrei sa stii.
Sau audi a3 a4 sau mercedes clasa C astea nu-s premium deloc
Avand in vedere ca toate recomandarile din postarile mele vin ca urmare a documentarii de la producatori care apar si in manualele masinilor am sa spun urmatorul lucru si am sa ma opresc, nu cred ca in aceasta discutie partile pot sa depaseasca un anumit nivel, unul foarte foarte jos, simplist.
eu dau argumente tu spui ca nu e asa ca e cum zici tu dar nu vii cu argumente logice si reale.
Daca utilizatorul de TPU numit relian stie mai bine decat toti inginerii, proiectantii si experienta VW, BMW, Mercedes, Audi, Fiat, Skoda, Mazda, Toyota, Nissan, unii cu vechime de peste 100 de ani, atunci e bine.
Mario1994 întreabă: