In primul rand, sunt din clase diferite.
Passat e din clasa medie, iar Megane din clasa compacta.
Megane-ul ar putea concura cu Golf, nu cu Passat.
Chiar si asa, insa, eu mai fericit mi-as lua un Megane, decat un Passat.
Ca masini fac acelasi lucru, iar Megane e mult mai rafinat si mai fiabil.
Iti fac si o mica comparatie, din ce am vazut eu la ambele masini.
Megane II:
-cartela mica cu rol de telecomanda, o bagi in bord, apoi ai buton Start/Stop
-motoare de capacitate mica sau mare, toate sunt suficient de puternice, economice, si fiabile
-scaune foarte confortabile, te 'ating' exact acolo unde trebuie
-cu toata electronica, frana de mana are o forma inedita, dar e cu actionare mecanica
Passat b6:
-telecomanda butucanoasa, o bagi in contact si apesi pentru a porni motorul, cu o senzatie ca nu ai facut miscarea corecta; are un arc de neam prost, care iti da senzatia ca n-ai bagat cheia cum trebuie
-motoarele sunt de capacitati mari, iar performantele sunt fix ***; cel mai ok motor e 1. 9TDI, ca atat are Volkswagen bun, urmatorul e 2. 0TDI, cel mai praf diesel al lor, urmat de 2. 5TDI, care e cu cantec si ala, pentru un V6 are performante de toata jena; benzinarele sunt ok, dar incep de la 1.8 din cate stiu (taxele mult mai mari decat la Megane);
-scaune decente, dar nu compari confortul frantuzesc cu nici o caruta nemteasca; confortul din Passat e cel care trebuia sa fie in Golf, pentru o limuzina, Passat inca are buretele din scaune prea tare, iar forma e facuta la ochi, nu dupa fundul, respectiv spatele corpului omenesc;
-cu toate ca Passat are un design simplist, si putine butoane cu care sa te joci, frana de mana e cu actionare electronica; calci frana de picior, apesi un buton din stanga volanului, si raman blocate rotile pe spate; partea proasta este ca sistemul e format din 3 piese principale, care se strica prin rotatie, cel putin una la 2 ani (buton actionare, motorase etrier, computer).
Atat Megane, cat si Passat, sunt masini scumpe la intretinere, si greu de service-at.
Sub capota e 'inghesuiala' mare, iar piesele nu sunt tocmai ieftine, dar suportabile.
La Passat arunci chiar si peste 1000lei cand vine vremea sa schimbi bratele, avand in jur de 8 bucati, iar unul singur costa in jur de 200 de lei.
La Megane ai suspensia mai simpla, fiind o masina de familie, nu e genul de masina la care sa pice ceva, dar daca pica, preturile sunt foarte mari.
"NU SE COMPARA CONFORTUL FRANTUZESC CU NICI O CARUTA NEMTEASCA".Se vede ca ai fost invatat cu Renault Megane, nu zic ca nu e bun dar totusi nu arunca cu vorbe urate daca nu stii despre ce vorbesti.Sunt curios daca la aceasta afirmatie cu "CONFORTUL" ai pus si Mercedesul SI Audi cu renault intr-o oala, sa nu vorbesti despre masini cu nimeni deoarece s-ar putea sa nu fii bagat in seama.N-am nimic cu Renault dar totusi Volkswagen--Audi--Skoda-Seat sunt masini asa cum arunci tu cu noroi sunt multe si cu renume, apropo gusturile NU se discuta la masini.
Nu ma baga nimeni in seama, dar uite ca se trezeste cate unul sa-mi judece raspunsurile de acum 4 ani. Ce tanar eram
Intre timp, m-a dus prostia catre un Passat b5: confirm tot ce am scris aici, si pot adauga altele. Dezastru pur si simplu.
Mercedesul nu l-as baga cu Audi intr-o oala, una e sa fii premium cap-coada, alta e sa finisezi VW altfel, si sa iei ochii fraierilor. Cred ca nu ai vazut ce caroserii are VAG acum, se aude asfaltul cum fasaie pe sub tine. Mercedes poate fi comparat cu BMW, nu cu Audi. Audi se compara cu Alfa Romeo, si bineinteles ca italienii nu dau gres la fel ca VW. Dar tu esti liber sa crezi ce vrei.
VAG este un brand cu renume. Masinile sunt alta treaba, iar gusturile neavizatilor nu prea ar trebui generalizate.
Eu am o experienta in domeniu, spun niste prostii fondate, nu e vorba de gusturi. Si eu visam la Golf 3/4 la 18 ani, dar cand am vazut in ce hal merge, m-am dat pe Opel, si asa am ramas.
Apropo de afirmatia mea, care te-a marcat incat mi-ai citat-o cu majuscule: uite ca mi-am gasit confortul intr-o caruta nemteasca, deci nu am avut dreptate; Opel Vectra A e masina cu pozitia perfecta la drum, pentru mine. Da, aici e vorba de gusturi.
P.S.: https://dexonline.ro/definitie/confort
La ce dă chix?
M-ai făcut curios.
În principiu la fabricarea automobilelor, în comparație cu VW. Dar e doar părerea mea personală, nu trebuie s-o iei în serios, nu-s cine știe ce mare meșter în domeniu.
Si la mine e doar o parere, sunt mester in domeniu, dar in table, nu in mecanica/industria automobilistica.
Insa nu vad de ce am considera ca Renault a dat chix, cand motoarele lor pe benzina depasesc motoarele TDI la fiabilitate, iar motoarele 16V sau TSI de la VW au nevoie de RK in timpul garantiei, si orice cunoscator VAG recunoaste asta.
Ah, scuze, domnu meșter în table. Eu mă bazez pe părerea personală, și părerea asta zice că Renault e de rahat pe lângă VW. Atât
Parerea ta personala bazata pe nimic.
Altfel veneai cu argumente.
Voi, astia care vedeti Volkswagen si 'restul', sunteti doar niste snobi. Desi, un snob cu minte, ar trage spre cea mai buna, totusi. Dar voi nu prea aveti de unde sa stiti, ori sunteti la primul VW si credeti ca e de bine, ori nici macar la primul VW n-ati ajuns.
Prietene, am avut și Renault și VW. Pe aia îmi bazez părerea. Ești cumva angajat Renault? Plus că atitudinea ta de rahat mă împiedică să-ți acord un minim respect, Vorbește tastatura fără tine.
Te si cred ca ai avut, daca nu esti in stare sa spui macar cateva motive amarate care te-au facut sa ajungi la concluzia asta, si folosesti expresii auzite in fata blocului "reno da chix" "nu-s bune wai frantzuzashtile, ca neamtzu nu-i nishi unu!".
Uite care e treaba (e ultimul răspuns pe care-l primești din partea ma, oricum mi-am pierdut prea mult timpul cu unul ca tine, nu meriți). Mie nu mi-a plăcut Renault, pentru că pur și simplu nu se pricep să facă mașini. În afară de motor, totul la Renault este de un kitsch fenomenal și dă chix de l execuție și până la design. Având de ales între Renault și VW, alegerea este evidentă. Acum am un Passat. Este infinit mai bun decât Renault-ul pe care l-am avut. Punct. Și nu te mai simți dator să te legi de toată lumea. Fiecare cu părerea sa. Clar?
Fiecare cu parerea sa, DAR, ar fi frumos sa si argumentam.
Fara aere de Buftea.
Eu in toate raspunsurile mele, imi arat parerea prin argumente, nu prin "ixulescu da chix".
Cred ca persoana care a pus intrebarea, ar fi preferat sa-i dai un raspuns "domne, am avut, prefer vw", decat sa zici ca "reno da chix wai... volzvagin ii mai shmecher!".
E vorba de utilitatea ta aici, pana la urma.
Ma bucur ca n-o sa ne mai pierdem timpul la intrebarea asta.
Eu as alege Megane-ul, motorul 1.6 16v.sau 1.9 dci.
https://www.facebook.com/groups/RenaultClubRomania/ Intra in acest grup si aflii tot ce vrei sa stii despre Megane! :D