Golf 4 e bun doar daca e 1.9 diesel sau 1.8 benzina. Confortul si stabilitatea las foarte mult de dorit. Fiabilitatea lor nu e deloc infinita, e identica cu modelele concurente (Focus 1, Astra G, Megane 2), la tabla deja stau foarte prost jumatate din ele (praguri, pedalier, aripi fata si hayon varza), iar pretul e aproape dublu, fata de masini mult mai reusite decat ele. Exemplu: am cumparat Focus 1.8 tddi superb, cu 1100 euro; un Golf 4 ALH (adica tot diesel de 90cp, conceput in 1998), costa macar 1800 euro, ideal este sa pregatesti vreo 2300, daca vrei unul care sa arate macar ca Focusul meu.
Eu la Focus am confort, suspensie incredibila (brate la toate rotile), distributie jumatate pe lant, si 90cp. Golful are 90cp, si cam atat.
Iar Passat b5 e o masina proasta, oricum ai da-o. Intretinerea ei te rupe, avand foarte multe detalii concepute de autisti: 8 brate pe fata, dar nu ai suspensie independenta; motorul longitudinal, lipit de caroserie pe toate laturile (ca sa nu il poti repara cand se strica - adica des). Pana si sistemul curelelor de accesorii e complicat degeaba, ai fulie cu ambreaj la ventilator, si un intinzator foarte prost, care cand cedeaza, sparge toate fuliile, iar daca ai noroc, si radiatorul. Iar scaunele sunt sub orice critica, stai jos, nu vezi lateralele, spatarul e ergonomic dar l-au montat invers (te impunge in spate de te omoara), masina are 5 metri dar oglinzile nu prind nici TVR-ul... O idiotenie. Am avut unul, si m-a facut sa apreciez pana si o Dacie 1310.
Daca esti pasionat de BMW, ia un e46 320d, si ai grija iarna cu el (bagi niste cauciucuri de alea de neam prost, pe spate). Modelul e foarte ok, punctul lor slab e pompa de injectie Bosch VP... cu care sunt echipate si Fordurile TDdi, si motoarele 2.5 TDI de la VW/Audi (si toate au probleme cu ea). Te costa vreo 40-50 de mil una noua, sau 15 mil o reconditionare sanatoasa. Sau una SH, cu 500-900 lei, cu tot cu montaj. Dar poti avea noroc, sa nu te lase niciodata.
BMW e46 are intretinerea cel mult la fel de scumpa ca si Passat b5, dar macar ai un confort foarte misto, mergi intr-adevar cu o masina premium. In Passat stai ca un prost, dai o galagie de bani pe suspensie, dar pe drum mergi aproape ca si cu Loganul.
Daca nu vrei BMW, vezi Focus 1 si Astra G, ori Vectra B facelift, Megane 2 dar pe benzina, ca dci e cam problematic.
Iti arat eu lista de masini cu 2000 eur https://www.autotrader.co.uk/......car-search astea de 3 usi sant slabiciunea mea. Consider masina de 5 usi prea urata numai bani de tractare si inmatriculare sa ai.
Evita Golf 4 si Passat b5.
Ce vrei, hatch, limuzina, "supozitor"? Circuli mult urban, sau extraurban?
Pai acele modele ce au?
Prefer Bmw desi stiu ca nu e chiar cea mai buna optiune.
Golf 4 e bun doar daca e 1.9 diesel sau 1.8 benzina. Confortul si stabilitatea las foarte mult de dorit. Fiabilitatea lor nu e deloc infinita, e identica cu modelele concurente (Focus 1, Astra G, Megane 2), la tabla deja stau foarte prost jumatate din ele (praguri, pedalier, aripi fata si hayon varza), iar pretul e aproape dublu, fata de masini mult mai reusite decat ele. Exemplu: am cumparat Focus 1.8 tddi superb, cu 1100 euro; un Golf 4 ALH (adica tot diesel de 90cp, conceput in 1998), costa macar 1800 euro, ideal este sa pregatesti vreo 2300, daca vrei unul care sa arate macar ca Focusul meu.
Eu la Focus am confort, suspensie incredibila (brate la toate rotile), distributie jumatate pe lant, si 90cp. Golful are 90cp, si cam atat.
Iar Passat b5 e o masina proasta, oricum ai da-o. Intretinerea ei te rupe, avand foarte multe detalii concepute de autisti: 8 brate pe fata, dar nu ai suspensie independenta; motorul longitudinal, lipit de caroserie pe toate laturile (ca sa nu il poti repara cand se strica - adica des). Pana si sistemul curelelor de accesorii e complicat degeaba, ai fulie cu ambreaj la ventilator, si un intinzator foarte prost, care cand cedeaza, sparge toate fuliile, iar daca ai noroc, si radiatorul. Iar scaunele sunt sub orice critica, stai jos, nu vezi lateralele, spatarul e ergonomic dar l-au montat invers (te impunge in spate de te omoara), masina are 5 metri dar oglinzile nu prind nici TVR-ul... O idiotenie. Am avut unul, si m-a facut sa apreciez pana si o Dacie 1310.
Daca esti pasionat de BMW, ia un e46 320d, si ai grija iarna cu el (bagi niste cauciucuri de alea de neam prost, pe spate). Modelul e foarte ok, punctul lor slab e pompa de injectie Bosch VP... cu care sunt echipate si Fordurile TDdi, si motoarele 2.5 TDI de la VW/Audi (si toate au probleme cu ea). Te costa vreo 40-50 de mil una noua, sau 15 mil o reconditionare sanatoasa. Sau una SH, cu 500-900 lei, cu tot cu montaj. Dar poti avea noroc, sa nu te lase niciodata.
BMW e46 are intretinerea cel mult la fel de scumpa ca si Passat b5, dar macar ai un confort foarte misto, mergi intr-adevar cu o masina premium. In Passat stai ca un prost, dai o galagie de bani pe suspensie, dar pe drum mergi aproape ca si cu Loganul.
Daca nu vrei BMW, vezi Focus 1 si Astra G, ori Vectra B facelift, Megane 2 dar pe benzina, ca dci e cam problematic.