Niciun logat de 1.4 benzina nu scoate sub 6 in nicio conditie
Orice masina cu motor Diesel de maxim 1.5-1.6 cmc. Dar depinde si de greutatea masinii (inclusiv cat este de incarcata) si de talpa soferului. Ai uitat sa precizezi tipul consumului (urban sau extraurban). Extraurban scoti 6 si cu benzinare.
Skoda Octavia 2008, .1.9 TDI ia 5%, si cu aerul pornit. Vazut cu ochii mei. La benzina n-am vazut 6% decat la Logan 1.4 (chiar daca era full), eventual niste Opel-uri pana in 100 de CP. Cred ca 1.6 8Valve. Ideea e ca masina sa nu fie submotorizata, altfel iti va consuma mai mult. De ex, nu iti iei o masina care are 1400 de kg cu motor de 1.6. Si un motor diesel, trage mult mai bine ca unul pe benzina (are cuplu mai mare).
Varianta ideala ar fi un motor mai mare+GPL. Atunci iesi mai ieftin ca la motorina.
Uita-te aici, ai tot ce vrei. Si faptul ca un motor mare consuma mai mult, e cam prostie...
http://www.auto-data.net/ro/
De ex la un Golf IV 1.8 turbo de 180 de CP, consuma doar 1L mai mult (6.5L) fata de 1.6 105 CP -extern
Atat ca la motorul ala de 1.8 Turbo, nu trebuie sa tragi de el si sa fi la consum comform manualui, pe cand la 1.6 cam tragi de el afara!
''Si un motor diesel, trage mult mai bine ca unul pe benzina (are cuplu mai mare).''
Trage mai bine marfa si greutati dar este mai puturos ca un motor pe benzina si mai greu (scump) de intretinut. Un motor Diesel dupa 4000 rpm e mort ceea ce te obliga sa faci depasirile de la viteze mai mari de 70 km/h in treapta a IV-a (treapta superioara). Daca ai de depasit coloana lunga sau tir, iti tremura chilotii. Poate doar asa, sa ai un Diesel de la 140 cp in sus (dar nici nu se poate compara cu un benzinar de 140 cp sau mai mult). Nu cuplul determina forta masinii ci caii putere. Cuplul este o componenta a puterii, cealalta componenta (si cea mai importanta) este reprezentata de numarul de rotatii/minut dezvoltate de motor.
Iti pun o intrebare simpla: Pe Dealul Negru ce preferi, cand ai 5 persoane si +100 kile de bagaje? Un motor pe benzina aspirat si 1.6 cum tot aud pe aici, sau un Diesel de minim 1.7? Eu unul as prefera Diesel-ul, desi sunt cam fan benzina tocmai ca nu ai atatea dureri de cap.Asta ca la 70 la ora dai a IV-a la un diesel sunt vrajeli. In ziua de azi sunt atat de elastice diesel-urile de nu iti imaginezi.
De ex, masina lui sora-mea un Astra H sedan 1.7 CDTI de 110 cai, i-am dat cu a 4-a pana la 160 de Km/h. Si mai aveam 2 trepte, si nu s-a limitat la 4000 RPM.
In final, dintre astea doua as prefera un motor pe benzina turbo. Dar sunt cam rare, si scumpe.
Mda, sunt puturoase diesel-urile pana la 100-110Km/h. Daca un motor pe benzina aspirat rupe asfaltul pana la 120 Km/h, dieselul iti va accelera constat si dupa 120 la ora la fel de bine. La benzina aspirate, deja de la 140 in sus dureaza ceva pana ajung la 160-180. Aici intra cuplul in actiune, tocmai pentru a invinge opozitia curentului la inaintare.
Nu stiu, ca eu nu ma bazez numai pe cuplu cand urc un deal sau cand depasesc, ma bazez mai mult pe inertie (am condus suficiente masini cu motoare slabe, chiar sub 75 cp asa ca am ceva experienta in spate). Eu urc dealurile in treapta a V-a mai bine ca altii in treapta a III-a sau a IV-a fiindca le atac cu viteza mare. Daca dealu e foarte mare atunci retrogradez. Chestia asta e valabila oriunde, ca nu exista un drum numai in rampa (mereu va exista si coborare sau drum drept unde poti regla viteza astfel incat sa ataci rampa asa cum trebuie.)
Prefer oricand benzina in detrimentul unui Diesel (inclusiv benzinare aspirate), orice sofer adevarat face chestia asta. Dieselul e mai comod de condus in oras dar pe sosea nici nu vreau sa aud de Diesel
Golf 4 cu motor de 1.4
In general masinile de mici dimensiuni cu caroserii usoare si motoare de pana la 1.6 dar oricum e cam greu sa gasesti o masina in pretul acela, care sa mai scoata asemenea consumuri.
Masinile de generatie mai noua da, 2008
6L/100Km unde?! In oras? N-ai sa vezi!
Afara, mai ales cele diesel, cam toate iau sub 6% chiar si masini gen Audi/Passat/Skoda/Vectra. Desigur, diesel.