| bogz a întrebat:

Ce modificari relativ ieftine la motor, fara sa-i modific consumul i-as putea aduce unui golf 2 cu 1.6 td.Astept sugestii sa-i maresc puterea.

Răspuns Câştigător
| NoTurbinaNoGood a răspuns:

Cu BOV si filtru de aer sport nu obtii decat sunet. De fapt, nu stiu ce "curent de aer" o fi pe admisia TD-ului de pe Golf 2, ca presiune sigur nu e. Am eu 1.6TD, si un prieten are 1. 6TDI, dar la nici una nu se simte cand intra turbo.
Cred ca o turbina mai mare ar rezolva problema. Mai dai debit din pompa de injectie, reglezi/schimbi injectoarele sa bage mai mult, si o sa fuga binisor (cu un nor de fum dupa ea). Din pacate modificarile astea o sa creasca consumul.
Alta modificare care sa creasca performantele dar fara sa influenteze prea mult consumul ar fi schimbarea motorului cu un 1. 9TDI de pe Golf 3, sau ideal ar fi ALH-ul de 90cp de pe Golf 4.
Ambele modificari costa. Tuning fara buget nu poti face.
Iar in privinta consumului... Golf 2 are consumul mic pentru ca nu trage. Golf 4 ALH are consumul mic daca e condus econom. Cand bagi piciorul in el fuge foarte bine, dar te arde la consum de n-ai sa crezi; 20% mixt cu talpa nu e deloc un scor aberant, cam pe acolo o da.
Astra H 1. 9CDTI 150cp are consumul normal de 6-7%, in talpa indica 40% instant, consumul mediu e undeva pe la 25%, daca e tinut podea permanent.
Performantele costa... Nu poti sa mergi lipit de scaun, cu consum de 5%. Cum apesi pedala de acceleratie, torni benzina/motorina in motor, indiferent ce ai conduce. Cu cat torni mai multa, cu atat fuge mai tare, si trage mai multa din rezervor.
Daca era vreo modificare care sa creasca performantele si sa reduca consumul, o faceau producatorii, nu soferii.

7 răspunsuri:
| express11 a răspuns:

O resoftare, 20-25%din puterea motorului.consumul normal creste. orice i-ai face, tot creste.

| bogz explică (pentru express11):

Masina e din 91, pe bune resoftare?

| IzvorulDeIntelepciune a răspuns:

Sigur nu e 1.6 D? N-am mai auzit de Glof 2 cu motor turbodiesel, or fi nu zic nu.
Eu stiam ca ultimu model de Golf 2 s-a fabricat acum fix 22 de ani la Wolfsburg, ma indoiesc ca puneu nemtii turbo pe motoarele Diesel de atunci.

| bogz explică (pentru IzvorulDeIntelepciune):

Era cu turbo, cauta pe net.

| NoTurbinaNoGood a răspuns (pentru IzvorulDeIntelepciune):

Si al meu e 1.6 TD. Are un prieten chiar TDI, adica pe langa turbina are si un ditai intercoolerul.
Din pacate-s niste paraitori cu consum de 4%, la putere sunt varza. Merg prin oras la consum, si cand zic sa-i dau cate o talpa mai apas 1cm acceleratia si dau de podea... Nu stiu ce face turbina aia pe galerii rolling on the floor
Mi-e dor de 1.7 TD de la Opel (Isuzu), ragalia asta o dau mai departe urgent, e sub TLX.

anonim_4396
| anonim_4396 a răspuns:

Nu exista ceea ce cauti, fara costuri!

Pentru reducerea consumului, trebuiesc schimbate injectoarele, schimbarea filtrului de aer / motorina, si mai ales o segmentare.

Dincolo insa de aceste aspecte, destul de ieftin si la indemana ta, este sa mergi constant si sa nu turezi prea mult motorul.

| bogz explică (pentru anonim_4396):

Vroiam sa o fac mai puternica, gen un bov, filtru aer sport...

| NoTurbinaNoGood a răspuns (pentru bogz):

Cu BOV si filtru de aer sport nu obtii decat sunet. De fapt, nu stiu ce "curent de aer" o fi pe admisia TD-ului de pe Golf 2, ca presiune sigur nu e. Am eu 1.6TD, si un prieten are 1. 6TDI, dar la nici una nu se simte cand intra turbo.
Cred ca o turbina mai mare ar rezolva problema. Mai dai debit din pompa de injectie, reglezi/schimbi injectoarele sa bage mai mult, si o sa fuga binisor (cu un nor de fum dupa ea). Din pacate modificarile astea o sa creasca consumul.
Alta modificare care sa creasca performantele dar fara sa influenteze prea mult consumul ar fi schimbarea motorului cu un 1. 9TDI de pe Golf 3, sau ideal ar fi ALH-ul de 90cp de pe Golf 4.
Ambele modificari costa. Tuning fara buget nu poti face.
Iar in privinta consumului... Golf 2 are consumul mic pentru ca nu trage. Golf 4 ALH are consumul mic daca e condus econom. Cand bagi piciorul in el fuge foarte bine, dar te arde la consum de n-ai sa crezi; 20% mixt cu talpa nu e deloc un scor aberant, cam pe acolo o da.
Astra H 1. 9CDTI 150cp are consumul normal de 6-7%, in talpa indica 40% instant, consumul mediu e undeva pe la 25%, daca e tinut podea permanent.
Performantele costa... Nu poti sa mergi lipit de scaun, cu consum de 5%. Cum apesi pedala de acceleratie, torni benzina/motorina in motor, indiferent ce ai conduce. Cu cat torni mai multa, cu atat fuge mai tare, si trage mai multa din rezervor.
Daca era vreo modificare care sa creasca performantele si sa reduca consumul, o faceau producatorii, nu soferii.