Rombat in general e ok, nu am avut speciala pentru Dacia, dar am avut mai multe Rombat. Problemele au aparut dupa 3 ani, de la materialele de proasta calitate din ele; de exemplu, la una s-a dus izolatia din jurul bornei de +, ieseau vapori de acid pe acolo, si s-a mancat atat borna bateriei, cat si a masinii.
Iar la alta, dupa 3 ani s-a pus ceva in scurt circuit, se incalzea foarte tare chiar si cu motorul oprit (ma temeam ca ia foc), si nu mai avea decat 8-9v, dupa care a cedat complet.
Daca ai noroc de una bine facuta, la motor 1.4 poate tine pana la 7-8 ani. Vorbesc doar de Rombat.
Daca te orientezi spre alte marci, evita Varta si Caranda, sunt probabil cele mai proaste din prezent, cedeaza a doua zi dupa expirarea garantiei.
In prezent, eu si cativa amici avem Macht, pe masini diesel, si momentan merg foarte bine. Cam toate au trecut de 2 ani, fara probleme pana acum, si putere mare la pornire. Au modele cu garantie 5 ani.
Bateria ce m-a impresionat este un Bosch cu marca Ford pe ea, e fabricata in 2004, are 60-62Ah, de cativa ani sta doar pe masini de garaj (care nu circula), si mereu are curent in ea. Pornea Golf 1.6 diesel cu ea, Opel 1.7 diesel. La astea am cam doua chei cu ea (ambele cer minim 70Ah). Acum e pe Dacia 1300, ma duc dupa 3-4 luni, si porneste la sfert cu ea; la nevoie tine mai mult de 5 chei.
3 ani, si iti dai cu parerea?
Mie tot la 3 ani mi-a crapat Caranda, brusc, pe Dacia 1300. Nu avea nici un motiv, aia incarca 14.4 in secunda 2 dupa pornire, si porneste si cu baterie de scuter. Am lasat-o buna, a doua zi avea 6v, si nu a mai primit curent.
Varta am montat mai multor clienti, si cedau a doua iarna.