Dupa opinia mea este motorizarea cea mai reusita Audi 1, 9 TDI 131CP,. hiba lor este infundarea turbinei, care se finalizeaza cu schimbarea ei cam dupa 200 de mii de km. Daca esti stresat de cat consuma si vrei un avantaj de aici alege dieselul modelul asta de Audi nu e bun la capitolul rafinament, e putin zgomotos, unora le place pentru ca e masculin dar e bine ca in interior nu se prea aude, Audi in general e o masina putin mai defectuasa de restul, dar cele trecute de 2006 sunt praf facute, 2 ani si in service cu ele! app dintre toate modelele de Audi, asta e cel mai cunoscut ca are cel mai bun consum, deci din punctul meu de vedere, e o masina ok daca nu te deranjeaza zgomotul sau aspectul putin mai vechiut! succes si sa il stapanesti sanatos in cazul in care il cumperi!
Totul conteaza de cum a fost intretinut motorul, masina.
Eu am detinut unul recent, l-am tinut jumate de an, si am fost multumit.
Din cate masini mi-au trecut pe mana a fost cea mai reusita, se apropia de 300. 000km, dar nu aveai ce sa-i reprosezi. Ce e drept avea carte service la zi, doar in reprezentanta Audi, iar asta spune multe.
L-am dat de frica ca baga "taxa" si am zis ca mai bine-l dau la pret decent, ca daca baga taxa o sa am de pierdut, dar se pare ca nu a fost cazul.
Am trecut la modelul urmator, dar sunt dezamagit, si regret ca l-am dat.
Probleme nu am avut. Bine, am avut una care putea fi destul de grava, un tremurat, dar s-a rezolvat cu o vizita la mecanic de 5-10 minute si 15 lei (a "strans" pinii de la injectoare).
Unele mai au probleme cu pierderea de vacum pe la stutul pompei, de aici trage mai greu, si frana se intareste uneori.
Si in afara de cel personal, am mai detinut in ultima jumatate de an, inca 4 sau 5 pentru revanzare, unul dintre ele AVF restul AWX.
De fugit, fuge, sau cel putin trebuie sa fuga, daca nu fuge cel mai probabil are o problema, deci mare grija.
Indiferent de ce masina vrei sa cumperi iti recomand sa testezi inainte mai multe masini identice, asa o sa-ti faci o impresie de modul in care trebuie sa se comporte si asa scade riscul de a fi inselat.
Pe partea de consum, depinde de cine conduce, asa un mixt 7.5 cu condus destul de sportiv, asta inseamnand ca schimbam la 3000 de ture.
Dar daca mergi economic faci un 6. 5mixt destul de lejer.
Bine, daca esti in Bucuresti te poti astepta sa mai adaugi 1l la consum, iar daca e Quattro, din nou o sa mai creasca consumul
De defectuoasa, nu trebuie sa fie cazul, depinde cum a fost intretinuta, pe partea de motor rar ai probleme, sunt motoare bune, totul e de cum au fost "pastrate", in schimb, daca mergem pe partea de suspensie, eh, aici apare o problema, e un sistem de suspensie destul de complex, si respectiv costisitor.
Bineinteles, gasesti kit de brate si sub 750lei, dar in 10-20. 000km deja o sa apara iar batai, iar daca vrei sa pui ceva bun, trebuie sa pui lemforder care costa undeva la 1800lei, deci, cam ustura la buzunar.
O alta problema e EGR-ul, care dupa un timp scapa vapori de ulei si e in permanenta murdar, dar daca asta e o problema, se rezolva cu inlocuirea sau anularea acestuia.
Eu zic ca e o masina care merita cumparata, ce e drept poate e ceva mai scumpa fata de alte modele dar daca stii ce vrei merita toti banii.
Dar, din nou, totul tine de cum a fost intretinuta, daca iei o masina inmatriculata in tara de ceva timp, poti avea probleme, si chiar si cu cele din import poti intampina probleme, si aici ma refer in general, nu doar la modelul la care ai facut tu referire.
Fuge, si nu consuma mult. Probleme nu prea sunt la motoarele alea, cedeaza in timp doar turbina, injectoarele si volanta (consumabile).
Daca pretul e bun (max 2500e), masina cred ca merita cumparata.
PS: La motoarele VW nu se "infunda turbina", ci se sparge, si te lasa in drum. Si da, se intampla pe la 200-300. 000km.
Stanmariusvasile întreabă: