Am Vectra C din 2005, dar 1.9 CDTI/150cp. Am o parere buna.
Dar:
-2005 este model non-facelift
-1.6 benzina este cel mai mic motor de la ele, se deplaseaza dar la raportul consum/putere bineinteles ca nu va fi ideala.
Ca impresii generale despre Vectra C:
Foarte comoda si spatioasa, caroseria foarte bine facuta, nu au treaba cu rugina, decat superficial. Interiorul destul de calitativ, scaunele se "turtesc" insa pe la 400. 000km. Alea de piele crem am vazut ca sunt cele mai slabe calitativ, mai ales daca sunt perforate; toate le au varza.
Cu electrica sta foarte bine, punctul slab este CIM-ul, dar daca se curata si recalibreaza la timp, o duce foarte mult.
Luminile sunt pe sistem "dimmer", schimbi cam des becurile de pe spate si de la pozitii, in cazul meu. Are si sistem canbus, deci orice problema la becuri vine cu notificare in bord.
Sistemul audio este decent in ele, difuzoarele sunt de calitate buna, cd playerele nu-s grozave, dar nici naspa.
In dezmembrari e plin de ele, preturile pieselor sunt foarte mici. Un set de jante de aluminiu gasesti intre 400 si 700 de lei modele frumoase. Sunt compatibile cu jantele de Astra H, Alfa Romeo 159 si Saab 9-3.
Ca tot am pomenit de Saab, directia si suspensia sunt 99% identice intre Saab si Vectra, pentru ca impart aceeasi platforma.
Piesele de suspensie sunt destul de scumpe, fiind majoritatea din aluminiu. Adica un set de bascule fata pentru masina asta costa peste 1000 de lei. Pe spate este suspensie multi-link, sunt vreo 6 brate undeva la 200-300 de lei bucata. Arcurile si amortizoarele nu au nimic deosebit (la echiparile standard), e 250-300 de lei un amortizor Sachs si ~200 de lei un arc normal.
Cele cu suspensia magnetica IDS+ sunt extrem de scumpe, peste 2000 de lei un singur amortizor, dar la 1.6 benzina nu cred ca era disponibila acea suspensie.
Dotarile functioneaza perfect la majoritatea, adica merge inchiderea din telecomanda, poti deschide si geamurile din ea, clima rezista si ea in timp, senzorii ABS/ESP nu au probleme, frana de mana este clasica, mecanica.
Sunt si cateva chestii distinctive la ea, cum ar fi:
-clima merge in stationare cateva minute, dupa oprirea motorului
-geamurile pot fi ridicate fara a pune contactul, cat timp nu ai coborat din masina, sau cat timp tii usa soferului deschisa (dotare inca de la Vectra A)
-stergatoarele pot fi aduse in pozitia de service dupa oprirea motorului, pentru a preveni prinderea lor in gheata pe timpul iernii.
La condus este o masina stabila si comoda. Nu pot sa o numesc sportiva, ci mai degraba greoaie. Aglomeratia si curbele stranse nu sunt mediul ei preferat, este o masina orientata spre calatoriile lungi/autostrada.
Spun ca nu este ok in curbe stranse si aglomeratie, pentru ca are inertie destul de mare. Balans si derapaj nu iti va face, in schimb se va inclina.
Pe Youtube gasesti multe videoclipuri despre Vectra C de la Atelierul de detailing, aia au avut foarte multe pe mana, si le descriu destul de corect. Poti arunca un ochi acolo.
anonim_4396 întreabă:
Stanmariusvasile întreabă: