Depinde de gusturi, din punctul meu de vedere este ca un dric pe roti, evident ca iese in evidenta ca aproape orice masina de epoca, legendara etc mai ceva ca un model de masina noua si scumpa, dar mie unul ca si forma a caroseriei imi plac altele de ex. as alege oricand un ford mustang boss 302 (si pot da si alte 99 de exemple dar asta mi-a venit pe moment in cap) in detrimentul unui astfel de model de cadillac.Si da stiu ca gusturile nu se discuta. Daca detii asa ceva bravo tie, am vazut si in Romania cateva exemplare de cadillac nu neaparat acest model si acest an dar am vazut destule si pot spune ca mie nu-mi plac, sunt prea mari, prea incomode si se conduc prea greu (asta o stiu din toate emisiunile ce le urmaresc de cativa ani de pe discovery ) sunt parca facute pentru linie dreapta asa cum sunt majoritatea soselile din statele unite. Au facut multe masini in trecut si mai fac si in prezent (exemple de muscle caruri care au putere multa si directie zero ) care daca le fortezi pe curbe pierzi usor controlul, comparand cu modele la fel noi europene care au tot felul de corectii electronice a tractiunii si stabilitate sportita in orice conditii de sofat.
Mentionez ca este doar parerea mea, dar decat sa aleg o masina veche in stare buna de functionare, reconditionata etc care nu are probleme si e ca noua sa zicem, as alege oricand un model de masina noua la care sa ii pot face modificari asa cum imi place, adica din punctul meu de vedere noul ofera o siguranta in plus, beneficiaza de tehnologii pe care in 1900 toamna nici nu se visa la ele, mai pe scurt ca sa exemplific de ce zic asta decat sa dai 200.000 de euro pe o masina in stare perfecta de epoca/ de colectie mai bine dai aceeasi suma de bani dar pe o masina noua, cu toate ca cea noua se devalorizeaza usor iar cealalta creste in valoare in fiecare zi, cu toate ca la cea noua si scumpa s-ar putea sa mai aibe alti 1000.000 ca tine si sa nu fii singurul nici de la mall cand mergi cu acel model, iar masina de epoca sa fie intre 100 de masini ramase in lume etc chiar cu toate aceste dezavantaje de imagine si scadere a valorii la o masina scumpa noua, as alege intotdeauna una noua, poate ca gandesc subiectiv dar asta imi place mie.
Evident ca sunt multe modele de masini mai ales reconditionate sau modele ani vechi spre foarte vechi tunate/remodelate/modificate care imi plac la nebunie, dar doar sa le admir, imi plac muscle caruri preparate, imi plac hot road-uri preparate, modificate, unele arata de 100 de ori mai bine ca orice masina noua, vad pe la emisiuni de astea de prin sua si nu numai masini din 1920 care modificate si beneficiind de tehnologie actuala ca au motoare tip LS daca te pricepi si cutie cu covertizor de cuplu si bord digital plus alte nebunii, care bat la fund masini noi din orice punct de vedere...dar cum ziceam mie imi plac masinile de epoca tunate daca pot sa le zic asa si nu astea carora li s-a pastrat forma initiala, si crede-ma sunt nebuni destui cu bani care au inima sa bage flexul si sa taie si sa puna aripi evazate si body kituri la masini de valoare vechi si scumpe.
Pe de alta parte in celalalt rand de idei din punctul meu de vedere o masina noua preparata nu se compara cu nimic altceva, a se vedea cum arata masini scumpe cu body kituri produse de producatori de renume, cum arata masini noi preparate la care li s-a oferit un look agresiv gen rocket bunny etc
Deci din punctul meu de vedere tot o masina noua as alege dar niciodata una stock, adica daca as avea banii lui tiriac nu as merge pe masini de colectie ci as lua rolls royce si l-as face cum nu s-a mai vazut, as lua bentley si l-as duce la alt nivel, pentru mine asta ar insemna sa fii pasionat de masini si cunoscator nu sa detii in curte citroen din 1906... dar este strict opinia mea.
Pentru cei pasionati de tuning ca si mine a se cauta masini mai accesibile omului sarac, ca si mine, si anume masini cu rocket bunny de ex. subaru brz sau toyota GT 86 cu astfel de kit, sa nu imi zica mie cineva ca nu intoarce capul dupa asa ceva, iar like stiu deja de la cine voi primi pentru modelul asta mentionat (toyota gt 86 cu rocket bunny )
Daca tu detii acest model fie ca l-ai primit cadou fie ca l-ai achizitionat si mergi cu el pe sosea, felicitarile mele! Iar daca esti o femeie pasionata de masini care stie printre altele ce este si un diferential LSD, stie si ceva mecanica la nivel cat de mic si nu doar pentru ca unele masini iau ochii asa cum iau pitipoancelor masinile cocalarilor ascultatori de manele in "bolizi, atunci respect!
ps: am scris ca un pasionat ce am fost, eu nu am vazut masini tunate in filme, eu am detinut masini tunate cand altii chiar nu aveau nici bani de dacia solenza, 1300 sau logan, nu ca acum cand toti au masini ca sunt ieftine epavele recarosate si ca VAG-ul tatut e masina buna restul producatorilor numai fac masini!?
Pentru mine masina tunata a fost un mod de viata, dar nu la modul competitional! Asta apropo de un meltean care ma facea cocalar si sarac, dar nu vedea decat in filme ceea ce am trait altii in adolescenta, atunci cand meltenii ca el nu aveau euro in buzunar si nu ieseau mai departe de cotele cãtunului (n.r. un sat sarac, amarat) in care locuiesc!
Doamne, omule ești genial si gata.
Am contul asta de TPU de un an si ceva si nu am vazut de mult timp un răspuns atâta de eterogen si bine structurat ca ăsta.
nici nu știu ce sa mai zic, ținând cont ca ai scris un comentariu cât China, plin de informații folositoare in special pentru. cei pasionați de mașini, si nu numai.
am râs ca proasta când ai zis de dacia 1300 si când ai pomenit cuvântul ''dric'', care ma duce cu gândul la coperta cărții '' Denton are întâlnire cu moartea'' de Lance Rubin.
da da părerile sunt diferite pentru. ca noi suntem diferiți.
Îmi pare rău sa ti spun, dar la partea cu mecanica nu ma prea descurc, imi este un termen destul de îngăimător.
da sunt pasionata într-un fel sau altul de mașinile vechi, sa le spunem '' vintage ''.
acum nu mai ești pasionat?
scuze de întrare.
o seara făină!
by the way, mersi de modelele de mașini pe care le ai pomenit. câteva imi sunt chiar necunoscute.
Nu a fost cine stie ce comentariu foarte complex si excelent de bine structurat dar multumesc din suflet pentru aprecierea acordata. Mai ales ca eu m-am rezumat putin la masini mai noi decat cele de colectie, nu zic si alea imi plac, mai ales cand vad o masina din anii 60 cu interiorul impecabil din piele, reconstruita si cu o vopsea placuta, nu stiu cine poate spune ca nu apreciaza asa ceva!?
Mai stiu si eu cate ceva despre masini atat tot, asta si pentru ca prefer in loc sa vad prostii pe la tv prefer sa ma uit la documentare cu si despre masini, dar mai ales despre cele preparate. Stiu ca si in Romania de mai mult sau mai putin timp sunt baieti care detin astfel de masini pe care le denumesti "vintage", unii probabil se pricep bine sa le modifice, sa le repare, sa comande piese din afara si sa gasesca piese care-s destul de greu la o masina din anii 60-70-80 in conditiile in care trebuie sa cumperi de la colectionari sau sa participi la licitatii pe net, dar avem in tara noastra tot felul de pasionati chiar daca nu sunt nici pe aproape la nivelul statelor unite, japonia sau mai stiu ce alte tari la care modificatul sau reconditionatul auto este sport national in materie de asa ceva, de exemplu hispanicii din Sua (cat si din tarile lor de bastina) care creeaza low ridere sau masini cu care participa la concursuri de alea de sar 2-3 sau mai stiu eu cati metri in inlatime din sistemul hidraulic,multe isi pierd si osiile sa zic asa la o astfel de saritura.
Mie imi place mai mult stilul asta de tuning inventat de japonezi adica lookul agresiv dat de modificarea unei masini mai ales pe partea aerodinamicii si cum era de asteptat body kit (si nu ma refer la stilul JDM care nu e preferatul meu,mai sunt si altele care-mi scapa in denumire momentan) desigur ca el poate fi completat de ceea ce inseamna tuningul cu adevarat pana la urma si anume modificarea internelor motoarelor pentru cresterea performantei.
Din pacate nu sunt mare specialist in mecanica, desi stiu ca pe TPU sunt cativa mecanici buni care din asta isi castiga painea,dar s-ar putea la partea de tuning fin sa nu stie atatea informatii cat mine la fel cum nici eu la partea de practica nu stiu mare chestii,adica stiu ce este o chiuloasa si o garnitura a ei,stiu ce e o fulie,si ce-s curele accesorii sau cum arata turbina si alte componente,dar asta nu inseamna ca in afara de verificarea lichidelor unei masini (lichid de frana,uleiul de motor,antigelul,servo etc) pot schimba kitul ambreiaj,ca nu stiu.
De ce am scris atat de mult? pentru ca mi-a placut subiectul si mai ales ca vine din partea unei femei, pe de alta parte daca se poate interpreta si asa (nu de catre tine ci de catre alti useri), nu am dorit nicio clipa a se intelege ca am vrut sa fiu arogant sau sa arat ca vezi doamne ce cunostinte am eu, caci si eu am lacune, domeniul auto al masinilor reconditionate, legendare si de colectie nu e chiar punctul meu forte asta si pentru ca nu ma incanta decat vizual astfel de masini, dar cum am zis daca ar fi sa detin pentru mine masinile care-mi dau fiori sunt cele noi preparate din fabrica sau cele pe care le-as lua de noi si le-as tuna. Unii prefera modele vechi care au devenit legende prin fiabilitatea pe care o poarta, acele motoare care fara a fi facute swamp motor au rezistat mii de cai putere, care desi au oarece vechime si nu-s masini de colectie, fac o multime de bani si toate-s preparate de proprietari tocmai pentru potentialul lor enorm de modificare, de exemplu nissan Skyline (R33) sau toyota supra modelul anterior celui prezent, nou.
Ca sa iti mai dau exemple de masini care-mi plac si nu-s accesibile si cumparate decat de catre pasionatii de tuning cu bani preferatul meu ramane Nissan GT-R (R34) o masina deosebita pe care am avut placerea sa o conduc, numai zic ce potential are fiind considerata un super-car de talia lui Lamborghini sau altelor marci ce fabrica hyper-caruri.
As putea scrie pana maine si nu as acoperi tot ceea ce imi place in materie auto dar la fel de bine si altii pot si stiu asta.
Ideea este ca nu mi-au placut niciodata masinile anoste stock.Cum zicea un vers al veteranilor BUG MAFIA " dar mai stiu ca sunt 1000000 ca a ta, parca asculta aceeasi...nu te supara"
Cat despre faptul ca m-ai intrebat daca mai sunt pasionat? Mai sunt dar doar cu privirea, am ajuns la intelegerea ca banii investiti intr-o masina sunt bani aruncati pe geam, iar acum decat sa modific motorul mai bine investesc in folii si body kituri, sunet si mici modificari la interior pe care eu le astept de la o masina. Samsarii sunt hateri cand vine vorba de tuning si ne urasc pe noi pasionatii, ei sunt fanii epavelor stock aducatoare de bani, eu sunt fanul masinilor indiferent ca vechi sau noi care iti iau ochii prin aspect, prin modificari si prin sunet. De aceea am in cap sa fac masina mea modesta astfel incat sa iau ochii tuturor detinatorilor de vag-uri si de alte besite pe diesel (scuza-mi expresia), pentru mine masinile sunt pe benzina sau nu sunt masini!
Am pus ochii acum pe o toba finala Borla de 1000 de euro, tare imi face cu ochii, la diesel trebuie sa renunti la catalizator si tot sa intri cu teava goala si nu ai sunetul pe care-l obtin eu doar din toba finala dedicata
Cei care ma cunosc stiu cat de nebun sunt si am fost cand vine vorba de bani bagati in autovehicul, chiar daca nu am cine stie ce bolid, eu am o masina luata de noua cu care-mi fac treaba si sunt fericit cand stiu ca eu km i-am inceput de la zero nu de la 400.000 ca toti meltenii.
Imi pare rau ca la noi in tara sunt putine serviceuri care pot reconditiona o masina de asta de colectie cat si una model mai nou,adica cum am mai zis cu alta ocazie sa intre frate masina pe o parte si sa iasa pe alta tunata,vopsita,body-kituita,remapata sau modificate internele etc dar greu sa gasesti toate aceste lucruri la un loc, iar cei care fac chestii de astea sunt un service intr-un judet, unul in alt judet si tot asa.
Apropo nu-s deloc genial doar am zis parerea mea, si-s vanat de haterii de aici mai ceva ca infractorii de catre politie, asta e probabil nu le place nicknameul meu.
Am scris mult stiu, dar scriu cand beau cafeaua asa ca nu te gandi ca fac cine stie ce efort, oricum este un user aici care la toate raspunsurile pe care le da scrie enorm si mi-e drag de el, eu doar aici am scris asa mult
Am vrut sa iti mai dau niste modele (a se vedea in randurile de mai sus cele mentionate) ce merita sa le vizualizezi, ai sa vezi ca si tu vei incepe sa apreciezi noul preparat.
Apropo cauta pe Youtube cand ai timp nissanuri GT-R modelul R34 zis "godzilla" ca asa au primit porecla aceste modele cu kituri de la AMS ALPHA din statele unite sa vezi cu motorul stock la ce putere ajung, deci din motor de 3, 8 litri dus in 4.1 litri (pastrand motorul original) ajung la caii putere pe care nebunii din america care au masini preparate pentru drag (atentie nu dragstere!) scot din motoare de cilindree enorma 8000-10.000 cm3, iar cu aceste AMS alpha mergi si de zi cu zi cu masina pe cand cu masinile preparate pentru competitii de drag se merge doar la concurs.
Asta este si minunatia tehnologiei sa ai o masina puternica dar care sa fie safe pentru circulatia pe sosea nu o epava cu mii de cai care e capabila sa mearga doar in linie dreapta.
Desi par lingusitor o zic cat se poate de obiectiv chiar nu ai pentru ce sa-mi multumesti, subiectul m-a captivat si ca orice subiect care-mi place am scris mult. Desi inteleg ca scrisul mult e plictisitor de citit, stiu asta caci mai sunt useri care scriu enorm si nu pot citit tot continutul lor ca ma plictisesc.
Ca piesa de colectie, interesanta. O alegere populara printre proxenetii si gangsterii de la inceputul anilor '70.
Ca mijloc de transport pentru prezent, dezastruoasa.
O masina cu care iesi in evidenta, mai ales in Europa, cu siguranta! Cred ca este potrivita pentru colectionari mai mult, dar nu-si mai prea are locul in societatea actuala, in ideea in care consuma mult, polueaza mult, este foarte lunga (5, 7m) deci greut de parcat, probabil greu de gasit piese de rezerva.