Ajuta mai mult la diesel decat la benzina, apoi, masina trebuie sa fie perfecta mecanic, stag 1 se poate cu precautie fara alte modificari, de la stag 2 vorbim de modificari mai complexe, frane etc. Parerea mea, lasa masina in mintile ei.
Vrei +40hp, logica simpla e sa iti iei o masina mai buna, pentru ca tunning-ul o sa iti uzeze mai repede masina si o sa dai mai multi bani pe intretinere decat ai da pe o masina mai buna
Daca te referi la resoftare, functioneaza, dar nu merita. Masinile sunt optimizate de ingineri sa pastreze un echilibru intre putere, consum de combustibil si fiabilitate. Daca o modifici pentru mai multa putere, ceilalti doi parametri au de suferit. Asta se intampla pentru ca pentru a avea mai multa putere, ai nevoie de arderi mai puternice, deci bagi mai mult aer si combustibil in motor. Automat creste consumul si scade durata de viata a motorului (acele arderi sunt literalmente mici explozii, deci cu cat sunt mai puternice cu atat va afecta mai mult motorul).
Măresc doar câțiva parametri, de exemplu presiunea sau debitul de injecție. Asta nu dă foarte multă putere în plus, dar poate dăuna mult motorului, și pot apărea erori/limitări de avarie.
Resoftarea/remaparea este cea mai bună metodă de creștere a puterii, se modifică mai mulți parametri cu câte puțin, fără a solicita o anumită piesă în mod special.
40cp din soft nu poți face la orice mașină, dar la unele, da.
Cam la astea știu că se poate:
1.9 TDI - ARL
2.0 TDI - câteva versiuni
1.9 CDTI - Z19DTH
2.0 T - C20LET
1.8T - BAM
Și altele, pe care nu le cunosc sau nu mi le amintesc acum.
Vorbesc doar de stage 1, adică soft pe motorul 100% original.