| user0010 a întrebat:

Ce părere aveți despre golf 5 1.9, cod motor: BXE? Costuri, întreținere, fiabilitate.

Răspuns Câştigător
| NoTurbinaNoGood a răspuns:

Mie nu imi place, dar nici nu pot spune ca sunt motive sa nu o cumperi.
Probleme simple de diesel, boala lor e blocarea geometriei de la turbina, apoi defectarea ei. Ambreiaj cu masa dubla (ca la ALH), in consumabile intra si axa cu came, care depune efort din cauza injectoarelor PD.
Tabla este de calitate foarte slaba, toata lumea are nevoie de retusuri la Golf 5 si Octavia 2 (sunt pe aceeasi platforma).
Spatiul interior mi se pare inghesuit, in special pentru sofer.
Am intalnit multe probleme electrice la Golf 5/Jetta, in special la masinile vandute de reprezentantele din Romania. Cele de Germania sunt o idee mai ok.
105cp sa stii ca sunt putini, iar diferenta de fiabilitate fata de un BKP este chiar inexistenta. Deci parerea mea este sa mergi pe 2.0 140cp, ca ai doar de castigat, mai multa putere la aceleasi taxe si consum.
Fata de concurenti insa, eu nu recomand Golf 5. Oricand iesi mai bine cu Focus 1.6/1.8/2.0 TDCI si mai ales Astra H 1.9 CDTI 16V (150cp), atat din punct de vedere al pretului de achizitie, cat si al exploatarii. Trebuie doar sa ai un service care stie si altceva decat VAG, ca sa intretii corect un Opel sau Ford. Ca multi fac boacane grave la ele, si dau vina pe marca.

| user0010 explică (pentru NoTurbinaNoGood):

Când ai menționat tu de blocarea geometriei la turbină, e un factor plafonarea motorului după o repriză de accelerație pe o porțiune de ex, de 2-3 km. Are unchiul meu o problemă tot așa la un golf același model, îi dă mai tare și i se plafonează după la 2500 ture

| NoTurbinaNoGood a răspuns (pentru user0010):

Da, intra in limp mode. Ala e semnalul de alarma.
Din pacate, masina sesizeaza problema abia la viteze mari, peste 100km/h. Intre timp, la o viteza de 60km/h sau 80, sau 40, turbina depaseste cu mult presiunea maxima, ajungand si peste 3 bar. Din cauza asta pusca turbinele pe capete la VAG.

| user0010 explică (pentru NoTurbinaNoGood):

Chestia la el, e că n-are niciun martor pe bord, eroare sau cv de genul, mersi de răspuns

| user0010 explică (pentru NoTurbinaNoGood):

O s-o ducă la un service să i-o desfunde, că el mna are obiceiul să meargă mai subturat de felul lui, schimba pe la 1800-2000 treptele de viteza, o fi si din cauza asta, dacă nu, fier vechi și alta happy

| NoTurbinaNoGood a răspuns (pentru user0010):

Asta trebuie facut
https://www.facebook.com/BCSGarage/posts/3404801399845539
Si verificata electrovalva N75, altfel degeaba se curata.

5 răspunsuri: