Pentru cine vrea o masina noua, din diverse motive (personale, garantie etc) e un program benefic. Ai garantie, niste revizii gratuite si alte avantaje la alegerea masinii. Plus ca retragi o rabla din circulatie care merge la fier vechi. E ok si varianta SH daca vrei o masina buna pe care nu ti-o permiti noua, dar trebuie verificata extrem de bine, sunt multe tepe, epave si smecheri.
Depinde de ce buget ai tu. daca iti permiti o masina noua sau una veche.
Pe rabla veche iti dau 1000-2000 de lei si pretind ca-ti scad din pretul masinii noi.
Dar daca mergi sa cumperi o masina noua fara acest program si negociezi cu ei, tot asa iti scad 1000-2000 de lei, ca interesul lor este sa vanda.
Una peste alta, dealerul de masini nu iese in pierdere, este doar impresia ta, ca cumparator, ca ti se face o favoare.
De fapt, chiar ti se face o favoare, te scapa de masina veche din batatura, dar ei se aleg cu o suma imensa, pe o masina nou- vanduta.
Plus voucherul. care e decent, minim 6500 lei pentru o masina normala. Pentru hibride sau electrice obtii chiar mai mult.
Eu mă gândeam să achiziționez o mașină nouă, dar alții spun că nu merită. Mie mi se pare e foarte bun programul rablă. Nici nu știu ce să aleg ori pe benzină ori electrică. Aici spui foarte bine.
Din punctul meu de vedere s-ar merita o masina aproape noua.
Cu putini km si din 2019/18/17. Ideea este ca o masina isi pierde din valoare destul de repede si daca acum cumperi o masina noua cu 20.000 de euro, peste 2-3 ani o dai cu 12.000 de euro si nu merita. Mai bine ai lua una aproape noua la un pret in avantajul tau.
Cat despre benzina/ electrica.
Ba chiar nu stiu ce sa zic... Daca stai intr-un oras mai dezvoltat unde ai statii de incarcare sau chiar la casa si faci curse numai si numai in oras, atunci da, ia-ti o electrica. Scapi de impozit si de toata partea mecanica, distributii, pompe, ulei, filtre etc. Daca faci drumuri mai lungi, atunci benzina.
Eu is la incep si chiar vreau sa ma bucur de masinile cu motor termic si cu cutie manuala cat inca mai exista, ca dupa o sa fiu si eu,, obligat" sa trec pe electrica care oricum are cutie automata. .
Te poti folosi de programul rabla pentru a lua una electrica. ai reducere de 10.000 de euro. Eu zic ca merita sa profiti de oferta ca mai tarziu nu o sa fie.
Calculeaza nevoile pe care le vei avea de la masina respectiva. Tine cont ca noi nu prea avem infrastructura pentru aproape nimic, mai ales statii de reincarcare la masini electrice. Daca vrei sa faci o naveta de 100 km pe zi iesi mai bine cu una pe motorina sau una pe benzina pusa pe GPL. Daca nu faci mii de km lunar cu ea, merita si una pe benzina, daca mergi doar in oras si f rar iesi din localitate si atunci pe distante in range-ul masinii, poate merita si o electrica. In afara de voucher rabla pentru casarea celei vechi primesti inapoi si 10.000 de euro de la stat ca iti iei o masina fara emisii de noxe.
Eu stau la casa și pot încărca mașina electrică, noroc mai sunt câteva stații de încărcare în zona mea. O sa calculez tot. Știu care e treaba. Dar eu am înțeles că când cumpăr o mașină electrică, primesc 10. 000 euro, așa e? Și pe lângă 10000 euro mai achit și eu banii mei în plus. Mă înșel?
Vezi Renault Zoe sau Nissan Leaf de exemplu. Nu au range de Tesla, dar le poti incerca, te programezi pentru un test drive si te joci cu ele fara a fi obligata sa si cumperi. Eu am testat Zoe deja, draguta foc jucăria dar cam mica pentru nevoile mele.
Mașinile pe benzină nu cred că dispar așa devreme, cele pe diesel da. De asta vreau să profit de programul asta că mi se pare foarte bun. Eu am înțeles că pot primi 10000 euro de la stat când cumpăr o mașină electrică, mă înșel? Și așa e cu valoarea mașinii, se pierde ușor valoarea mașinii, scad ușor prețurile când nu mai sunt noi. Nici alea din 2017-2018 nu sunt vechi, sunt aproape noi. Sunt foarte acceptabile.
Pai tocmai aia am zis si eu. Primesti recudere 10.000 de euro. Bine, nu te gandi ca daca prinzi o masina la 12-15.000 de euro, o sa mearga. Mi se pare ca trebuie sa reprezinte macar 50% din valoarea masinii. Adica daca ai pus ochii pe o masina de 20.000 de euro, primesti reducere de 10.000.
Pe scurt, e funky. Mica, fasneata, demarajul e un vis desi e controlat de ECU, e usor de parcat, dotari decente pe cea testata, adica are tot strictul necesar, pare usoara dar nu e chiar asa, bateriile au greutate, nu te dezechilibreaza o masina cand trece pe langa ea. Pentru o persoana, familie tanara cred ca e foarte ok. Dar daca ai drumuri pe la tara, vreun copil, trollere de dus pana la aeroport... e mica, nu am avut destul spatiu in ea cum speram.
Din pacate nu. Din cauza range-ului pe deoparte si a marimii la interior si porrbagaj pe de alta parte... Mai caut sa testez ce se mai poate, daca nu probabil ma orientez spre o Toyota Auris hibrida anul asta sau cel viitor.
Este Peugeot e-208, e electric. Dar are autonomie de 340 km, costă 29000 euro fără program rablă plus. Cam costa 18000 euro cu TVA inclus prin programul rabla.
Înțeleg ce spui. Am găsit mașini electrice între
20000-29000 euro fără reducere.
Autonomie au între 300-340 km.
Am auzit si eu de ea, dar nu o stiu, nu am incercat, nu stiu ce sa zic. E ceva mai noua fata de Zoe sau Leaf, e-Up si ce mai e pe piata. Electrice vor aparea de acum periodic de la toti producatorii. La anul pana si Dacia lanseaza cateva versiuni electrice, aparent si Duster. Dar personal, si te sfatuiesc sa faci la fel, eu nu le apreciez si nu le critic pana nu le incerc ca sa pot lua o decizie. Sunt niste mii sau zeci de mii chiar si cu rabla, nu e usor de ales, nu e o cafea noua de incercat... Înțelegi tu.
Daca vrei masina noua vezi kia - hyundai - toyota - honda. Un hibrid de toyota te ajunge la 20.000€ max dar nu are extrasuri e varianta basica. In oras merge pe curent si afara pe benzina. Se reincarca la fiecare franare. Toyota merita se tot discuta ca e 2a marca fiabila dupa lexus deci nu fac piese ca la bmw sa cada jos dupa 30. 000km
Tot 10000 primesti bonificatia pentru electrica... indiferent cat costa ea. Alegerea e a fiecaruia. Nu se ocupa dealerul, banii ii primesti inapoi dupa achizitie, deci trebuie sa ai toti banii la inceput, cel putin asa am inteles eu de la dealerul Renault. Iar cu garantia cam asa e, aia de baza e gratis, dar daca daca optezi pentru aia extinsa, revizii etc au pachete care se plătesc si e putin cam teapa asa de marketing. Ca si reclama la Logan cu rata de 40 de euro pe luna, nu afli decat la achizitie ca trebuie sa dai 4000 avans.
Nouă este mai bine. Dacă nu ieși din oraș mai deloc, este bună electrică. Dacă faci drumuri între orașe mai des, recomand benzină. Nu riști să aștepți să încarci baterii, care durează ceva.
Termenul cu aproape nou este relativ, ar fi o masina din 2017/2018 noua daca ai face 10-15k km pe an, dar daca iti iei una din Germanica sau Olanda sau mai stiu ce tara si aia au facut 70k km /an, nu as mai zice ca 3 ani x 70.000 km = 210.000 km mai este aproape nou.
De la mine de ex. poti cumpara o masina de 2 ani aproape noua, ca fac 10.000 km pe an, am doua de asta nu le pot rula pe amandoua cate 20k km asa ca fiecare primeste mai putini km decat daca as rula una singura.
Deci e cu du-te vino.
Oamenii care cumpara masini noi nu sunt prosti, de obicei primii 3-5 ani nu bagi bani intr-o masina luata de noua, problemele apar cand? incepand cu anul 5, cand ce credeti? atunci cand scapa neamtul de ea, o cumpara samsarul roman si o vinde la "fraieri", apoi cumparatorul ramane cu paguba: ba e infundat EGR-ul, ba pica turbina sau e fisurat furtunul turbo, ba radiatorul, ba intercoolerul, ba pompa inalte ba caseta de directie, ba filtrul DPF are probleme, ba catalizatorul etc
De aceea recomand o masina pe benzina cu motor aspirat, astea au mai putine piese care se pot defecta, indiferent ca vorbim de o masina noua sau una second hand.
Daca ai banii merita. Daca faci credit/imprumut de la camatari nu.
La masinile noi ai garantie 5 ani, iar la cele electrice esti scutit de impozite si taxe, si de costul ipotetic de carburant.
Înțeleg. Și ce e mai ok? Mașina nouă puțin cheală la dotări cu zero km sau mașina sh 2-3 ani cu puțini km de la primul proprietar?
Eu n-as putea raspunde pentru tine, adica alegerea iti apartine, ia in considerare si postarea de mai sus a lui frank51, in care el spune ca daca ai bani de o masina noua si ti-o permiti cash merita daca nu nu merita sa o iei facand sacrificii (aici banci si rate).
In cazul in care nu ai banuti prea multi iei una second hand cum ai zis si tu daca este de la cineva de incredere care sa fie si unicul proprietar, astfel stii ca ai luat o masina buna care nu a trecut prin 10 maini si nu se stie nici schimbul de ulei cine cum l-a facut, daca a fost facut.
Eu am doar 15000 euro. De asta zic ca merita mașina nouă sau sh. Mulți spun pro și contra.
Pai cum ti-am zis uneori este mai ok noua dar cheala alteori mai ok este veche dar full, pana la urma chiar de as zice o varianta sau alta tu poti alege diferit de mine.
Daca ai gasit o masina full option cu km reali si putini cu revizii la zi, cu proprietar serios care sa nu fie samsar si iti place acel model atunci cumpara second hand, in alte conditii eu n-as da 15k euro pe o masina second hand, alta decat noua, si am avut si eu masini multumesc lui Dzeu ce au costat cat un apartament de lux.
Alegerea iti apartine draga mea.
Nu uita ca o masina se cumpara in functie de necesitate si utilitate, adica degeaba mi-as lua un Lamborghini daca el ar sta numai in parcare sau nu m-am putea folosi de el cand merg la vanatoare eu fiind sa zicem vanator.
Deci consider ca o masina este o necesitate si se alege in functie de nevoie, de aceea de cativa ani incoace exista masini in segmentul masini de oras, cu alea nu te poti catara pe dealuri, cu ele mergi doar pe drum asfaltat.