Nu am fost niciodata fan VW si nici nu voi fi de aceea nu pot da o parere pertinenta pentru ca nici nu am detinut asa ceva.
Insa ma bucur ca apreciezi ca si mine masinile pe benzina!
Masinile SH sunt o loterie totusi, unele sunt mai bune altele mai putin.
Ne-ai dat niste exemple de motorizari ale Passat B6 dar total diferite ca si motorizari unele tsi adica turbo altul fsi adica aspiratul de la ei pe langa asta mai au un turbo ce poarta denumirea TFSI.
Pareri despre fiecare astfel de motor pot da doar cei care au detinut motorizarile acestea insa cum vad eu lucrurile mai safe este din punctul meu de vedere FSI-ul decat un TSI, totusi daca vrei sa simti si cuplu poti alege motorizarea turbo in opinia mea cea mai mare cilindree adica 1.8 TSI si neaparat varianta DSG care e o cutie excelenta.
Stii ca pana la urma si la urma conteaza cum a fost intretinuta o masina, daca s-au facut reviziile la timp etc desigur nu sunt de neglijat absolut deloc nici motorizarile care sunt cunoscute cu anumite probleme de fabricatie si eu cred ca asta te intereseza pe tine cel mai mult, insa aici nu te pot ajuta.
Asa, vrei masina VW cu motor pe benzina.Achizitonezi ce iti place tie, marime, putere, stiu si eu ce alte preferinte mai ai.
Sfaturi sa cumperi ceva, asa ceva nu exista, omu cumpara cei place lui, cam asta e sfatul meu.
Daca functioneaza? Toate is functionale, altfel nu le fabricau aia toate is bune, atit timp cit nu-s stricate de oameni.
Ala de 2 litri, depinde si ce an este masina, pot avea si 225 cai putere si consum cit ala de 1.4 litri, cum am spus depinde ce an este acea masina.
Am vazut un VW jetta din 2022, cu motor de 2 litri,. asa are 225 CP consum cit motoru de 1.4 a unei masini mai vechi, sa zicem 2016.
Deci an mai recent, motoare mai performante, consum mai redus.Alta masina cu motor de 2 litri dar din an sa zicem 2018 Golf, consum mai mare, CP mai putini.
Daca masina a fost intretinuta bine si condusa corespunzator, toate is bune.
Daca cumperi masina noua, oricare este buna.Folosita, depinde peste ce dai
Sincer cand e vorba de masini pe benzina as merge catre altele firme nu grupul VAG. ( ford, renault, kia, hyundai sau japoneze).
Dar punctual la intrebarea ta, cel mai ok dupa mine este cel de 2.0 FSI fiind aspirat natural si dupa el ar fi cel de 1.4 tsi in varianta de 122/125cp...
Cel de 1.8 TFSI mananca ulei din fabrica iar cel 1.4 tfsi 150cp e complicat rau... oricare l-ai lua verifica bine masina si schimba eventual distributia pe lant preventiv.