Segmentii,pistoanele,cuzinetii.Cam tot ce tine de setul motor. Ai verificat, totusi daca nu ai pierderi pe undeva?
Daca ai un consum de 1 litru la 8000 km nu are rost sa ii faci segmentarea. Cand incepe sa manance la greu atunci trebuie schimbat segmentii si ce mai are pe acolo.
Depinde pe unde mananca.
Pot fi ghidajele supapelor, pot fi segmentii, sau poate fi alta problema. Am vazut de exemplu motor 1.6 16V de VW, care parea sa fie praf, disparea uleiul din el, si de fapt era infundat epuratorul, si uleiul il arunca.
Un mic consum de ulei e aproximativ normal la orice benzinar trecut de 150. 000km, iar la 1.4 16V de la VAG, consumul de ulei e si mai normal... Cam toate mananca, mai ales daca mergi mai sportiv. Daca nu completezi peste un litru la un schimb (10. 000km), e normal, nu-ti bate capul.
O masura pe care ai putea-o lua, ar fi sa treci pe ulei 10W40 daca ai avut 5W40, sau 15W40 daca pana acum ai avut 10W40. Uleiul mai gros nu e mancat la fel de repede, insa nu ar fi recomandat sa ai 15W40 iarna, daca faci drumuri scurte.