"Check engine light" are la baza o eroare stocata in calculatorul motorului (ECM/ECU).
In functie de eroare, poate fi daunator sa mergi asa, sau poate fi ok.
Erorile care dauneaza ar fi cele legate de sonda lambda (se merge cu amestec ne-optimizat, poate ajunge benzina in ulei si pe catalizator), erorile ce tin de rateuri pe un anumit cilindru (de obicei se leaga de amestecul bogat - benzina in ulei si catalizator), erorile ce tin sau au consecinte asupra filtrului DPF (la masinile care au asa ceva), erorile ce tin de cantitatea de aer cu care se alimenteaza motorul (se compromite raportul de amestec si se genereaza multa funingine).
Erorile care nu dauneaza sunt in primul rand cele intermitente (EGR flow, de exemplu), senzorii de nivel antigel sau ulei (daca se verifica manual nivelul si e ok), erorile generate de "mecanicii" de duminica, care scot cate o mufa de la motor, in timp ce contactul este pus.
Regula ar fi sa se citeasca eroarea, apoi sa se ia o decizie asupra gravitatii si eventualelor consecinte.
Eu de exemplu am parte de un martor "service soon" (cheia service), din cauza unui defect din ceasuri, care nu afecteaza cu nimic. Ocazional imi mai apare check engine cu eroare intermitenta de EGR, de la mersul prin oras cu motorul rece. EGR-ul este nou, sterg eroarea si nu mai apare cu anii, decat daca folosesc masina 2-3 luni doar in oras, pe distante scurte.
Ok, mulțumesc frumos!
Check engine se poate aprinde si daca ai capacul la rezervor defect.Asta asa ca idee.Ce cauzeaza aprinderea luminii asteaia? O defectiune minima,ori majora,care ar pune in pericol sa zic asa circulatia,pietonii, mediu, etc.
Deci nu orice defectiune la masina duce la aprinderea acestei lumini.
Dar defectiuni la sistemul de frinare, emisii, aprindere si inca cateva sisteme, cred ca sunt undeva la vreo 8 sisteme asa maxime care pot duce la apartiatia aprinderii check engine.
Poate sa nu fie defectiune si lumina sa se aprinda.Un exemplu este ABS,daca cumva sensorul de la roata are pe el depuneri de praf,pilitura etc si nu mai trimite semnal catre computerul masinii, se va aprinde lumina check engine, desi nu este nimic defect.
Ori nu insurubezi bine capacul la rezervor, conduci asa si dupa citi km vezi ca apare lumina asta.
Cind cineva cumpara o masina folosita si vrea sa stie de are probleme, poate vedea folosind un mic scaner, care ii va spune in nici 2 minute cum sta treaba.
Scanerul spune daca sistemele astea ce duce la aparitia check engine is gata, ori nu is gata.Sau cum sa zic,daca sistemele is complete ca informatie.
Multi cand vind masina deconecteaza bateria,luminile la bord se sting, la fel si check engine asta, vii tu gata mamsina nju are probleme
Ei cu scanerul ce zic stii daca ala a sters codurile, ori a resetat bateria.
Iti spune sistemele x nu-s ready, adica cineva a sters coduri, apoi computerul sa poata aprinde iar trebuie sa ruleze masina X km uneori si peste 50 km.
Cind vezi asa ceva, il saluti din mers.
Asta asa pe linga, multi nu stiu, dar un cod check engine sters de cineva, arata ca masina are problema mai serioasa, altfel ar fi rezolvato.