Bateria poti sa o dai jos de pe masina si sa o incarci fara probleme chiar daca masina are calculator. Daca se descarca la 2 sau 3 zile nu e bine: ori e proasta bateria si trebuie schimbata, ori sunt consumatori care o descarca.Incearca sa o incarci, fa un drum cu masina 3-4 km si dupa ce ai oprit-o, desfa-i borna minus, lasa borna scoasa 2 sau 3 zile si pe urma pune borna la loc si incearca sa pornesti. Daca porneste inseamna ca bateria e buna si atunci ai consumatori ascunsi pe care trebuie sa-i depistezi daca nu reusesti, scoti borna de fiecare data cand masina crezi ca va sta mai mult de 2 zile pe dreapta. Unul din consumatori poate fi alarma sau radio casetofonul daca nu sunt ale masinii(adica montate din fabrica).
Cine ti-a spus ca nu poti lua bateria pentru ca are computer de bord? Si cu ce te deranjeaza ca acesta se reseteaza?
O baterie relativ noua, incarcata complet, nu are voie sa se descarce in 2-3 zile, oricat de frig ar fi afara. Din ce spui, parerea mea este ca nu o incarci tu destul.
Sugestia mea: daca nu circuli cu masina, du bateria in casa, pune redresorul pe ea pana se incarca complet (redresorul trebuie sa aiba un indicator al nivelului de incarcare, daca nu las-o macar 12 ore) si pastreaz-o in casa, macar pana trece gerul. Daca folosesti masina, incarca bateria pornind pur si simplu masina si lasand motorul pornit 1-2 ore.
La masinile cu cb este o problema daca se scoate bateria. Dupa repunerea ei trebuie sa se faca niste reprogramari si nu sint tocmai simple pentru un neavizat. Daca mai sint dubii va pot da un link sa vedeti, spre exemplu la Mondeo cite trebuie facute dupa repunerea bateriei.
Daca masina a fost verificata inseamna ca bateria a fost defecta. Totusi eu nu cred. Eu nu cred ca v-a fost masurat consumul si cred ca aveti ceva ce va consuma bateria.
Ciao Iulia ce masina ai? Oricum indiferent de marca sau model, cu o baterie care are mai putin de 2 ani masina trebuie sa porneasca chiar daca a stat oprita 10 zile la temperatura de pana la -7 grade! Consumatorii ascunsi se controleaza cu aparatura speciala si pe o lunga perioada de timp... O masina imediat dupa ce o inchizi cu telecomanda primele 5 minute are un consum de circa 0, 50Ah iar dupa cele 5 minute consumul trebuie sa coboare sub 0, 05Ah si acest control se face pe o durata de cel putin 8 ore cu aparatura care memorizeaza intervalele de maxim consum. Oricum nimi de pe masina nu se reseteaza in afara de Ora/Data/Km Partiali. Anumite masini reseteaza si Senzorul de directie (BMW, Volkswagen, Skoda, Seat, Audi, Fiat si altele) iti ramane aprins Becul de la Servodirectie si ESP dar se sting dupa cativa metri. Concluzia? Controleaza bine consumatorii ascunsi iar daca nu sunt, schimbi bateria ori o incarci la fiecare 3 zile. Recomand bateriile originale ale constructorului.
Ai uitat cdul pornit si de asta sa descarcat cunoscun caz a corbit la telefon si la dat incet dupa care a plecat acasa a stat de vineri pina lun la 14 si cind a dat sa porneasca ioc
Florinel/ lasa ca avem treaba. Ce spui tu se poate intimpa da cd-ul a fost montat " after ", nu cu cel original al masinii, si daca a fost montat gresit, de un handi! Radio-cd-ul se monteaza pe cheie! daca nu sti ce inseamna, asta este! La masinile moderne, radio-cd-ul poate fi pornit si fara cheie dar functioneaza numai 1 ora si se opreste.
ByLoREDaN / ia vezi aici ce se intimpla la ford http://www.clubford.ro/viewtopic.php?f=66&t=4656&p=625206
Mg@ nu ma pot inregistra la forumul Ford. Casetofonul are mereu un Pozitiv direct pentru memorie si unul sub cheie pentru pornire .
ByLoREDaN/ N-am stiut ca nu poti citi acolo. Eu sint inregistrat.
Da, ai dreptate, la casetofon sint doua plusuri, unul pentru memorie si unul care trebuie pus pe contact, pe cheie. Normal ca daca al doilea plus il iei de undeva unde ai alimentare tot timpul, se va gasi cineva sa dea drumul la el ( fara cheia de contact ) si sa descarce bateria ( depinde cit asculta ) Asta era mai mult un raspuns pentru tipul de mai sus.
Am copiat aici se trebuie facut la Mondeo mk3 dupa repunerea bateriei :
ECU Reset Mk3 - resetare creier motor mondeo 3 (PCM=Power Control Module) =Creierul motorului
* To allow the PCM to relearn, start the engine and run it as close to idle speed as possible until it reaches its normal operating temperature
- pentru a permite PCM sa reinvete cu cine are de-a face, porneste motorul si incerca sa il mentii la turatia normala de relanti pana ce ajunge
la temperatura optima de functionare (acul la mijloc)
* Then run it for approximately two minutes at 1200rpm
- dupa care tine-l turat la 1200 timp de aprox. 2 minute
* Next, drive the vehicle as far as necessary - approximately 5 miles of varied driving conditions is usually sufficient to complete the relearning
process.
- condu utilajul, cat e necesar, in conditii/stil variate de deplasare (urban si extra) ~8km, e de obicei indeajuns ca modulul sa reinvete ce are
de facut
Motion Autolock - Mk3 - inchidere automata usi la pornire/miscare
* Turn on the ignition so all the dash lights come on but don't start the engine.
- pune contactul asa incat sa se aprinda toate becurile pe bord (fara sa pornesti motorul)
* Lock the door using the button on the door handle and then unlock the door (but don't open it) 3 times.
- blocheaza/deblocheaza usile de trei ori consecutiv cu butonul de deasupra clantei soferului (nu deschide usa)
* Turn off the ignition.
- ia contactul
* Lock the door using the button on the door handle and then unlock the door (but don't open it) 3 times.
- blocheaza/deblocheaza usile de trei ori consecutiv cu butonul de deasupra clantei soferului (nu deschide usa)
* Turn on the ignition but dont start the engine - you should be able to hear a beep.
- pune contactul (fara sa pornesti motorul) - ar trebui sa auzi un beep
* Lock the door again as before then unlock it (only once this time) - a final beep should be heard.
- blocheaza/deblocheaza usile o singura data cu butonul de deasupra clantei soferului- ar trebui sa auzi un ultim beeeeeeeeeep
If all goes according to plan your doors should now auto lock when you go over a certain speed (about 5-10mph). This will also auto lock the
doors if you reverse away. This mode will be operational until you repeat the above steps to switch it off. It will only work once for each time the
car is started though. In other words, if you unlock the doors to let someone out without turning the engine off, they will not automatically lock
when you move away again.
daca tine la modelul tau smecheria, usile ar trebui sa se blocheze automat de la o anumita viteza (8-16km/h). Valabil si in marsarier.
Dezactivarea smecheriei se face repetand inca odata pasii descrisi. Dar tine odata pentru fiecare pornire a motorului, adica, daca ai plecat,
s-au inchis, te opresti sa iei pe cineva in masina si le deschizi, nu se vor inchide automat.
* Don't forget to reset your one touch windows and change the clock to the correct time!
- nu uita sa resetezi geamurile sa urce automat si ceasul
One-Touch Window Reset - Mk3 - geamurile sa urce automat
To reset the windows, follow these steps: adica se face dupa cum urmeaza
* Hold the switch down until the window is all the way down
- tine butonul jos pana ce geamul coboara de tot
* Release the switch then hold down again for 5 seconds
- lasa butonul si apasa-l iarasi in jos timp de 5 secunde
* Press the switch so the window goes all the way up
- tine de buton sa urce geamul complet
* Release the switch and press it up, again for 5 seconds
- lasa butonul si apasa-l iarasi in sus timp de 5 secunde
The window will now be set for one touch and global opening/closing. Repeat this procedure for each individual window.
ai rezolvat un geam, mai ai trei
Turning Off Seatbelt Reminder - oprirea beepului de centura
Before starting this procedure, make sure that...inainte sa te apuci, asigurat-te ca:
The handbrake's on - frana de mana e trasa
It's in Park or neutral. - e scoasa din viteza
Ignition is off. - contactul NU e pus
All doors are closed (and you're in the car). - toate usile sunt inchise si tu esti in masina (stupid nu?)
All the seatbelts are unbuckled. - toate centurile sunt desfacute, adica necuplate
The headlamps are off. - farurile sunt stinse
Deactivating/Activating - activare/dezactivare
• Turn the ignition switch to position II. (Do not start the engine).
- pune contactul pe pozitia 2, dar nu porni motorul (becuri de pe bord aprinse adica.)
• Wait until the safety belt warning indicator turns off. (Approximately one to two minutes).
- asteapta pana ce indicatorul de centura de pe bord se stinge (cam un minut, 2 zic ei)
Note: The next 3 steps must be completed within 60 seconds or the procedure must be repeated.
URMATORII 3 PASI TREBUIE EXECUTATI IN MAX. 60 DE SECUNDE SAU POTI SA O IEI DE LA CAPAT
• Buckle then unbuckle the safety belt three times, ending with the safety belt unbuckled.
- CUPLEZI/DECUPLEZI CENTURA DE 3 ORI
• Turn the headlamps ON then OFF.
- APRINDE/STINGE FARURILE O SINGURA DATA
• Buckle then unbuckle the safety belt three times ending with the safety belt unbuckled. After this step the safety belt warning indicator will be
illuminated for three seconds.
- CUPLEZI/DECUPLEZI CENTURA DE 3 ORI. DUPA ACEASTA MANEVRA, MARTORUL DE CENTURA DE PE BORD SE APRINDE
TIMP DE 3 SECUNDE.
• Within seven seconds of the safety belt warning indicator turning off, buckle then unbuckle the safety belt. This will enable the belt minder if
disabled or disable belt minder if enabled.
- IN DECURS DE 7 SECUNDE DUPA CE MARTORUL S-A STINS, CUPLEZI/DECUPLEZI CENTURA O DATA.
CU ASTA BEEPAITOARE SE ACTIVEAZA DACA NU A FOST ACTIVA PANA ACUM SI VICEVERSA.
• The following sequence will confirm the belt minder is enabled:
URMATOARE SECVENTA CONFIRMA DACA BEEPAITOAREA E ACTIVATA:
o The safety belt warning indicator flashes four times per second for three seconds.
- MARTORUL PALPAIE DE 4 ORI / SECUNDA TIMP DE 3 SECUNDE
o Three seconds with the safety belt warning indicator off.
- 3 SECUNDE PAUZA
o The safety belt warning indicator flashes four times per second for three seconds again.
- MARTORUL PALPAIE DE 4 ORI / SECUNDA TIMP DE 3 SECUNDE*
• The safety belt warning indicator flashing four times per second for three seconds provides confirmation of belt minder disabled.
* CONFIRMA CA AI REUSIT SA II DAI IN GURA
• After confirmation, the deactivation/activation procedure is complete
- DUPA ACEASTA CONFIRMARE, PROCEDURA E COMPLETA
Note: If the vehicle doesn't have a seatbelt warning light, use the SRS (airbag) warning indicator instead
DACA MASINA NU ARE INDICATOR DE CENTURA PE BORD DAR BEEPAIE, TE GHIDEZI DUPA MARTORUL DE AIRBAGURI.
Este o traducere aproximativa dar poate intelegea lumea ca acum masinile sint destul de complexe si nu te joci cu ele.
In primul rand bateria este slaba, fiind in garantie ar trebui sa o schimbati la un servis ca sa nu aveti probleme cu compiutarul, dar ar trebui sa verificati daca alternatorul incarca suficient, s-ar putea sa fie defect partial sa nu incarce suficient si o recomandare sa nu lasati luminile aprinse cand parcati masina si nici la pornire>
Buna Iulia, te rog nu-mi spune ca ai Fiat, fara suparare pentru fani Fiat dar pe partea electrica stau foarte prost, sora mea a avut un Fiat Linea model mai nou si la 40.000 km avea aceeasi problema ca a ta, daca nu pornea masina o saptamna ramanea fara curent in baterie la modul ca nici inchiderea centralizata nu mai mergea, a fost in service si cei de acolo au zis ca nu are nimic cu bateria noua la fel patea si asa ca a vandut masina. P.S. Italieni fac masini frumoase dar foarte proaste pe partea electrica, din cate am inteles Alfa Romeo a fost cumparata de un neamt iar aceasta a promis ca partea electrica nu va mai fi produsa de "amatori".