Aparatoarea motorului la masina are rolul de a proteja motorul de diferite actiuni sau factori care actioneaza asupra motorului.De exemplu treci prin apa mica sa nu se murdasreasca sau cel mai "edificator " exemplu e atunci cant dai in vreo groapa sau treci vreo denivelare. E mai bine sa dai cu aparatoarea ( scutul ) motorului decat sa primesti vreo lovitura in baia de uleui ( care de obicei e sub motor ).Mai bine crapi scutul decat baia de ulei. Deci nu o scoate.
Are rolul de a proteja baia de ulei in principal, de pietre, sau daca e metalica, chiar si de lovituri mai puternice (borduri, gropi, bolovani).
Vara s-ar simti mai bine motorul fara acea aparatoare, ca s-ar raci putin uleiul de la curentul de aer, insa daca prinzi o piatra la viteza, sa zicem ca treci cu o roata pe ea si zboara spre baie, iti curge uleiul si daca nu opresti la timp (imediat dupa pocnitura), iti poti lua adio de la motor.
mariia95 întreabă: