Stefan
| Stefan a întrebat:

Ce rol are releul regulator, prin montajul lui pe alternator cand autoturismul are motorul pornit?

Răspuns Câştigător
anonim_4396
| anonim_4396 a răspuns:

@leonardk-tu nu ai nici o idee de ceea ce ai expus acolo.acolo este vorba de excitatia alternatorului, tensiunea de iesire este controlata de excitatie.releul regulator tocmai asta face, regleaza tensiunea pe rotor, pentru a avea la iesire o tensiune constanta.insa in cazul bateriilor, nu tensiunea conteaza, pentru ca te poti pacali, tensiunea la bornele bateriei variaza de la un tip la altul, la baterie se masoara curentul de incarcare.intreaba un specialist, nu un manelist, si daca tot incerci sa cauti pe gogu, incearca atunci si sa intelegi ceea ce gasesti. ok?

13 răspunsuri:
anonim_4396
| anonim_4396 a răspuns:

Controleaza curentul de incarcare al acumulatorului.

leonardk
| leonardk a răspuns:

Regleaza tensiunea de incarcare a acumulatorului, intre 12.7V si 14.7 V in functie de consumatorii in functiune.

| covexrobu a răspuns:

Dupa cum ii zice si numele el Regleaza si mentine intre limitele normale tensiunea de incarcare a bateriei. Alternatorul produce curent alternativ. Fara regulator tensiune poate ajunge si la 50 de volti. Dar releul regulator il mentine intre 12.7 si 14.7 sau si mai jos depinde de masina pentru ca sunt si pe 9 volti unele. sau pe 28 v la camioane.

anonim_4396
| anonim_4396 a răspuns:

Mai fratilor, nu tensiunea o regleaza, ci curentul.hai sa facem diferenta.curentul de incarcare este de 10%din capacitatea bateriei.deci la o baterie de 50Ah, curentul de incarcare va fi de 5 A. iar alternatorul produce curent alternativ, insa este redresat cu ajutorul blocului de diode.nu mai raspundeti de dragul de a raspunde.intai informati-va.

leonardk
| leonardk a răspuns:

Categoric unii dintre noi trebuie sa se mai intereseze.
@eu_o_mare_enigma - Mergi la un magazin unde se vand acumulatori si intreaba ce se masoara - tensiunea sau intensitatea pe alternator cand pui o baterie noua.
@covexrobu - camioanele folosesc 2 acumulatori de cate 12 V legati in serie deci doar 24 V.

anonim_4396
| anonim_4396 a răspuns:

@leonardk-imi pare rau sa te contrazic, insa tare as dori sa stiu si eu ce studii ai tu de sustii acest lucru.eu nu merg la un magazin sa intreb un manelist, ci citesc.asa ar trebui sa faci si tu, crede-ma ca sunt in domeniu.

leonardk
| leonardk a răspuns:

@eu_o_mare_enigma - Studiile mele nu au nici o relevanta aici. Ti-am urmat insa sfatul si am citit. Iata ce am gasit:
Dupa cum se stie, viteza de rotire a motorului (turatia) influenteaza direct viteza de rotire a alternatorului, implicit viteza de variatie a fluxului magnetic si deci tensiunea furnizata de alternator. Pentru alimentarea consumatorilor insa este nevoie de o tensiune constanta, de 13.2 volti. Aici intervine rolul releului regulator, care controleaza tensiunea indusa in rotorul alternatorului, prin micsorarea acesteia pe masura ce creste turatia alternatorului. Astfel la iesire tensiunea va ramane constanta.
Pentru verificarea functionalitatii sistemului electric in ansamblul sau este necesar un voltmetru (multimetru). Se masoara mai intai tensiunea la bornele bateriei, cu motorul oprit, tensiune ce trebuie sa aiba valori intre 12 si 13 volti. Daca tensiunea
este mai mica, poate indica doar o stare de "neincarcare" a bateriei, datorita spre exemplu unui repaus prelungit, nu neaparat o defectiune a sistemului electric. Dupa aceasta, se porneste motorul, se pastreaza conectat voltmetrul la bornele bateriei si se urmareste tensiunea citita de acesta in functie de turatia motorului, adaugand diferiti
consumatori in sistem (becurile din sistemul de iluminare). Cat timp turatia alternatorului este deasupra turatiei nominale (la ralanti spre exemplu), voltmetrul trebuie sa indice o tensiune cat mai putin variabila in jurul valorii de 13.5 volti. Daca tensiunea este mai mare de 14V, releul regulator trebuie reglat (daca permite acest lucru), altfel consumatorii risca sa cedeze datorita supratensiunii. Daca tensiunea este mai mica,
trebuie diagnosticat tot sistemul electric generator, respectiv alternatorul propriu-zis (rotorul, statorul), puntea de diode si releul regulator.

| covexrobu a răspuns:

@ leonardk nu stiu daca lucrezi in electricitate auto sau nu dar eu lucrez. Si zilnic vad regulatoare care sunt ori de 12 v ori de 28 v pentru utilaje. Si tin sa te anunt ca nu sunt electromecanic ci doar vand piese de electromotoare si alternatoare. Utilajele agricole sau alte utilaje folosesc alternatoare de 28 de volti. imi cer scuze pentru unele greseli de expresie in commenturile mele. uite de exemplu regulatorul de pe alternatorul 0123 500 520,-500 de la bosch este de 24 de volti si este reglat pana la 28.3, codul de bosch al acestuia este 1197 311 543.

leonardk
| leonardk a răspuns:

@eu_o_mare_enigma - Te citez - releul regulator tocmai asta face, regleaza tensiunea - asta am spus si eu - nu altceva. Te rog sa ma crezi ca nu am nimic in comun cu manelele iar de umblat pe google a foast doar pentru a gasi un "citat" care sa confirme ce sustineam. Chiar inteleg perfect ce citesc si ce sustin. Releul regleaza tensiunea deci nu intensitatea. Da-mi te rog un link unde sa citesc ca el regleaza intensitatea (curentul) si nu tensiunea si ma inclin.
@covexrobu - Cele de 28V se refera de fapt la 24V asa cum si cele de 12 V au marja pana la 14V. Sper ca aceasta discutie sa ramana la nivelul constructivului.

| spooks a răspuns:

Are rolul de a trimite curentul inapoi la alternator daca bateria nu-l mai poate primi. cand este incarcata complet astfel se evita o supraincarcare, sau alte probleme.

| mircea a răspuns:

Sa regleze continuu producerea de energie electrica in stricta corelare cu necesarul instantaneu de energie ceruta de exploatarea autoturismului. Asta include "curentul" pentru bujii, pentru climatizare, pentru radio-CD cu statie si subwofer, pentru sistemul de GPS si calculatorul de bord, pentru cutia automata de viteze, pentru ABS, AMQ, CWP si altele, faruri/proiectoare suplimentare, bricheta, geamuri electrice. Pentru manivela de pornire nu este nevoie de curent.

anonim_4396
| anonim_4396 a răspuns:

Pentru ca alternatorul sa genereze suficienta putere, in functie de consumatorii folositi, releul regulator modifica curentul prin infasurarea de excitatie (care o constituie rotorul alternatorului) generand astfel o tensiune mai mare la borne (daca ar fi in gol), tensiune care ramane insa constanta din cauza consumatorilor amintiti: U/R=I. Rezulta astfel la un R mai mic(mai multi consumatori) un I mai mare care este folosit de consumatori si nu introdus in acumulator, acesta incarcandu-se constant la tensiunea de 14, 2V.

anonim_4396
| anonim_4396 a răspuns:

Pentru ca alternatorul sa genereze suficienta putere, in functie de consumatorii folositi, releul regulator modifica curentul prin infasurarea de excitatie (care o constituie rotorul alternatorului) generand astfel o tensiune mai mare la borne (daca ar fi in gol), tensiune care ramane insa constanta din cauza consumatorilor amintiti: U/R=I. Rezulta astfel la un R mai mic(mai multi consumatori) un I mai mare care este folosit de consumatori si nu introdus in acumulator, acesta incarcandu-se constant la tensiunea de 14,2V.