Sa franeze ce rol sa aiba ca si cum intrebi ce rol are discul de frana sau placutele alea de frana,franeaza rotile.
Deci face exact aceliasi chestie, doara constructia este diferita.
Cele mai raspandite la masina is franele cu disc si placute, dar sunt si cu tambur si banda.
Tamburul = disc
Banda =placuta
Cand apesi pedala, banda aia se strange pe tamburu si asa se franeaza rotile.
La constructia cu disc si placute, apesi, se preseaza placutele pe disc si la fel se franeaza rotile.
Acelasi cu discul de frana dar mai slab in performanta, pe scurt tamburul+sabotul are rol in sistemul de franare al masinii asemanator cu sistemul disc+placuta de frana
poti citi despre sistemul tambur-sabot aici : https://dailydriven.ro/cum-functioneaza-frana-cu-tambur-si-saboti
Pai, rolul de a prinde roata, în primul rând. Apoi, în interior are niște saboți care frânează, prin acționare hidraulică (frâna de serviciu/pedală) sau mecanică (cablul frânei de mână).
Tamburul este componenta asupra careia se aplica forta de franare pentru a incetini sau opri masina.