Huhh...usor de explicat pentru unu care stie, dar e greu de inteles pentru cel care nu stie
carterul este invelisul motorului, acolo gasesti cilindrii, pistoanele si multe altele.
teava de esapament este teava prin care iese fumul degajat prin arderea combustibilului (un fel de cos pentru fum la o soba, centrala termica etc.)
toba de esapament are rolul de a reduce zgomotul facut de gazele produse prin arderea de carburant (gazele arse sunt impinse dupa ardere cu o presiunde mare si ele fac zgomot foarte mare, fara toba nu ar fi prea placut sa stai langa o masina pentru ca iti "rupe capul" de galagie.
pistoanele si cilindrii alcatuiesc motorul, si pistoale au rolul de a se plimba in interiorul cilindrului actionate de explozia data de carburant (este gen seringa: partea fixa este cilindrul, iar partea mobila e pistonul, iar daca ai sufla in seringa pistonul s-ar duce in jos, exact acelasi lucru de intampla si cu pistonul motorului numai ca nu sufla cineva ci explozia care se produce face ca pistonul sa se duca in jos)
iar sasiul este partea de jos a masinii pe care se monteaza toate piesele: motor, roti, caroserie etc...
sper ca am fost pe intelesul tau, mai ales la partea cu pistonul si cilindrul, care au fost ceva mai greu de explicat
Multa bafta
Carter: partea de jos a motorului unde ramane uleiul de motor cand cade la fund
teava de esapament: tubul prin care iese fumul (dioxidul de carbon CO2 cum i se zice fiind carburantul ars in cilindri apoi expulsat in exterior)
Toba de esapament: gazele care se espulza in atmosfera se aduna dar din cauza tobei nu prea stiu ce rol are dar cred ca e pentru a nu face mult zgomot cand scoate fum masina
pistoanele si cilindrii sunt astea de aici: http://www.youtube.com/watch?v=h8VTExdaIF4 si cilindrii sunt camerele in care sunt pistoanele iar sasiul e partea metalica a masinii care se tine motorul, anumite piese precum suspensiile, si de acolo se asambleaza restul componentelor pana se face masina.
BlackBoy întreabă: