Mare lucru nu s-ar intampla. Cu siguranta diferenta de greutate nu va fi sesizabila, nu te-ar usca la buzunar, de explodat nu ar exploda, nu va coroda rotile masinii si nu va afecta in niciun fel aderenta pneului. Si mentinand ordinea, iata de ce: asa cum spune MoreTime, nu castigi decat cateva grame; heliul nu este foarte scump, iar pentru patru pneuri nu iti trebuie o cantitate asa de mare incat sa iti usuce buzunarele; heliul nu explodeaza si nici macar nu este inflamabil; el se pastreaza in butelii de otel sau aluminiu, deci aceleasi metale din care sunt fabricate jantele masinii; aderenta masinii este data de fapt de forta de frecare dintre asfalt si exteriorul anvelopei, adica de masa masinii si de coeficientul de frecare dintre cele doua suprafete, care ar fi influentate nesemnificativ sau deloc.
Singurul fenoment observabil ar fi dezumflarea mai rapida a anvelopei, moleculele de heliu fiind mai mici decat cele de aer, strecurandu-se astfel mai usor prin porii microscopici ai rotii.
Nimic! Ar merge pur si simplu dar la cantar ar parea cu vreo 50 gr mai usoara... Oleaca de heliu nu ridica o masina de cateva sute de kg/ tone...
Heliul trece usor prin cauciuc, este un gaz scump si afecteaza unele metale.
LuluRawrr întreabă:
LarcerGHORANCH întreabă: