Nu se intampla nimic, nu moare motorul.Ai o marja de viteza la fiecare treapta, ex:daca u esti in treapta III si ai viteza de 60 km/h poti frana fara ambreiaj pana la viteza de 30 km, dar cand ai ajuns la 30 km/h vei calca ambreiajul la fund mai franezi putin daca este cazul si schimbi treapta in cea inferioara, dupa care piciorul sting se ridica progresiv de pe ambreiaj, in punctul critic se intirzie putin miscarea, simultan, piciorul drept apasa progresiv pedala acceleratiei urmarind mentinerea turatiei motorului fara supraturare dar si fara tendinta de oprire a acestuia, mina dreapta revine pe volan. Dupa ridicarea completa a pedalei ambreiajului piciorul sting se aseaza in stinga pedalei, sprijinit de podea, fara sa atinga pedala. Toate aceste miscari, vor fi efectuate fara ca privirea sa se abata de la drum si fara a se misca necontrolat volanul. Sper ca m-am facut inteles
Cand apesi pedala de frana, tu infranezi roata, nepermitandu-i sa se mai invarta. Motorul insa va functiona in continuare, prin intermediul sistemului de transmisie (ambreiaj-cutie de viteze-planetare) miscarea lui fiind transmisa in continuare catre roata. Daca rotii i se imprima pe de o parte o miscare, iar pe de alta parte rotirea ei este oprita, una dintre componente va trebui sa cedeze, iar de obicei aceasta este motorul, care se opreste (moare).
Bineinteles, pana cand motorul ajunge la o anumita turatie minima (de obicei 7-900 rot/min - turatia de ralanti), frana poate fi apasata fara ambreiaj, insa la franarile bruste si atunci cand turatia scade prea mult, trebuie apasata pedala de ambreiaj, pentru a decupla motorul de roata, pentru ca acesta sa poata functiona in continuare.