Poti cu siguranta sa ajungi in zona rosie cu turatia dar nu sa stai acolo! La masinile de sub 20 de ani(exc: dacia), sunt facute motoarele sa opreasca alimentarea la mai mult de 20 de secunde pe zona rosie. Dar sa zicem ca ai o masina modificata la motor sh poti sari de zona rosie: caleaza motorul sau mai rau explozie( vzut cu ochii mei)! App, am mers cu un logan la maxim iar in a 5-a si 6 mii de ture s-a oprit subit! Nu a durat de cat 5 secunde!
Pe loc nu se intampla nimic dar daca in timp schimbi numai dupa ce motorul a intrat pe rosu poti sa strici multe. Variatorul, sincroanele din cutie daca schimbi brusc cu motorul pe rosu, senzorul de turatie se poate bloca sau arde, turbina daca are, compresorul de aer si sfarsesti cu a,, ucide" motorul!
Uzura motorului creste semnificativ. In mod normal, in trafic masina ar trebui turata la acel nivel numai pentru evitarea unui pericol iminent, desi, daca urmarim curba puterii, vedem ca la turatie maxima orice motor pierde din putere. Apropo: cred ca te referi la o motocicleta nu la automobil, avand in vedere ca dai exemplul cu 12.000 de rot/min.
Tu poti sa alergi in sprint mult timp?
de ce crezi ca e cu rosu zona aia? nu stiu exact ce se poate intampla dar cred ca va creste temperatura rapid, se poate cala motorul...consumul creste f mult...
Poti sa-l calezi. Zona aia rosie se numeste "plaja", dar de obicei iti taie alimentarea inainte de plaja rosie, daca tu poti sa intri acolo ai grija ca prajesti tot in el
Il strici. Cand ajunge acu' aproape de zona rosie atunci e timpu' perfect pentru a schimba viteza.
Dai in blana ca nu se intampla nimic...decat se useaza mai repede motorul...dar daca vrei adrenalina
Sa turezi motorul pe loc in zona rosie ...nu se întâmplă nimic rau,nu e vorba despre nici o uzura,pot spune ca e un lucru bun, chiar daca atingi repetat zona rosie de cateva ori, pot spune ca turatia in zona rosie a motorului stind pe loc e un lucru benefic, acum stiu că mulți o sa imi sara in cap, dar asta se întâmplă pentru ca mulți vorbesc ceea ce nu cunosc, si anume regimul de funcționare al unui motor termic si dinamica acestuia in lipsa sarcinii.