Uleiul 15W40 e mai prost decat 10W40. Contine mai multa materie petroliera, care isi pierde proprietatile repede.
Iar diferenta tehnica este la rece, uleiul 15W iarna e ca un pietroi, nu circula mai deloc prin motor, pe cand 10W e gros dar mai poate fi pompat la rece.
Ca proprietati de ungere, uleiul subtire la rece (5W, 0W) este cel mai indicat. A doua cifra (40) este vascozitatea la cald, deci dupa ce ajunge uleiul pe la 60 de grade, motorul tau va avea cam aceeasi ungere atat cu 15W40, cat si cu 10W40. Dar cum spuneam, primul dezavantaj al folosirii 15W40 este ca nu ai ungere mai deloc cat e motorul rece (lasa-l la relanti vreo 2 minute si apoi pleaca fara sa il turezi mult), iar al doilea este calitatea mai proasta a acestuia, care il face sa se deprecieze mult mai repede, mai ales daca e vorba de un ATV racit cu aer, care atinge sute de grade (iar uleiul cu mai multi compusi petrolieri se arde foarte repede si isi pierde proprietatile de lubrifiere).
La rece uleul e mai gros, inseamna ungere mai proasta la tacheti etc. Se uzeaza tacheti ghiduri supape etc. Mai ales daca iti place sa il turezi rece il rezolvi.
Du-te la kaufland, auchan etc. Au acolo uleiuri si castrol si altele. Daca iei ia 10w40 si daca e mai slab il schimbi mai des. Motorului ii face bine sa aiba ulei curat. Nu te gandi ca bagi motul si il mai schimbi peste 2 ani.
Comanzi de pe net 10W40, sau chiar 5W40, diferenta este doar la rece.
Eu la un opel astra g dupa ce am pus 5W40 tachetii nu se mai aud si motorul suna perfect la rece, fata de 10W40.
Chiar si uleiurile Motul trebuie schimbate odata pe an!
Poti cumpa varianta cea mai buna 5100 10W40, totusi un ulei de calitate protejeaza mult mai bine motorul decat unul clasic.
Variante exista chiar si prin comenzi online de ulei Motul https://www.unimotors.ro/producator-Motul_m_5.html