Hai Dinamooo! mai, un prost arunca o piatra in balta si 10 destepti sar sa o scoata.
In primul rand exista posibilitatea sa ineci motorul. Cand apesi aceleratia tu trimiti benzina/motorina/gpl spre ardere, dar motorul nefiind pornit...
- Nu poti baga in viteza daca nu calci ambreiajul.(Exista o posibilitate de fortare, cu o turatie mare a motorului, ce se poate obtine in cazul dat, sau nu. Depinde de mai multe aspecte, nu e cazul sa detaliez)
- Daca este cutie automata, porneste masina. Dupa caz si tipul masinii, aceasta poate avansa sau din cauza supra-alimentarii, aceasta se poate opri brusc("da in nas" - este expresia), dupa cativa cm parcursi. Acelasi fenomen se poate intalni si in primul ex.
* Daca masina are cutie automata pleaca dupa loc.
* Daca masina are cutie manuala:
- In primul rand daca ti mai mult de 30 de secunde acceleratia calcata la podea risti sa ineci motorul;
- Daca nu se ineaca motorul oricum nu poti baga in viteza daca nu apesi si ambreajul;
- Daca apesi si acceleratia si ambreajul tot nu intra in viteza fiindca incepe sa caraie, motorul fiind turat trebuie sa astepti sa se detureze pana la 250-300 de ture minim pentru a putea baga in viteza 1 sau a doua de la a 3-a in sus de obicei merge sa bagi si daca este turat motorul dar nu este recomandat.
Am uitat sa zic ca si ambreiajul e calcat pentru pornire si pentru a baga in viteza, iar acceleratia calcata tot timpul
Scartaie rotile cand bagi in viteza si dai drumu la ambreaj daca are destula forta masina, daca este prea turata nu intra in nici o viteza caraie!
Tinand piciorul pe acceleratie la pornire, in cazul masinilor pe injectie risti sa ineci motorul. Daca masina este pe carburator, nu se intampla nimic. Daca totusi pornesti si tii in continuare piciorul pe acceleratie, motorul se va tura la maxim, iar la eliberarea ambriajului ori moare motorul, ori pleaca cu scartieturi de roti.
Daca tii piciorul pe ambreiaj de cand te-ai urcat in masina, si abia apoi bagi cheia, pornesti si bagi in viteza, uzezi inutil ambreiajul. Pedala de ambreiaj se apasa abia in momentul in care invarti cheia in contact.
Daca masina este automata, masina nu va porni tinand acceleratia la podea, pentru ca piciorul drept va trebui sa stea pe frana. Bine, experimental poti tine cu frana cu stangul, dar nu cred ca e cazul.