Cand scoate fum negru e amestecul de aer/combustibil slab. Filtru de aer/combustibil/injectoare. Fumul alb lasat in urma inseamna turbina pe terminate/terminat. Daca schimbi la 4000+ cu siguranta strici sincroanele din cutie. Schimbarea treptelor il fac la 2500 ~ 3200. Catalizatorul are rolul de a diminua oxizi de azot, reduce zgomotul de la galerie/turbina.Un debitmetru nou nu iti strica.
Un diesel e normal sa scoata fum la acc brusca?
Apar probleme la catalizator, infundanduse pentru ca trece mai repede fumul si in acelasi timp impuritatiile se depun mai usor, mergand la o viteza constanta dureaza mai mult sa se infunde sau uneori nu se prezinta aceasta problema. Se stie ca se uzeaza mai repede piesele daca mergi ca ghiolbanul cu masina, merita tratata cu delicatete asa ea multumindu-ti o durata mai lunga fara belele
Ce rol are catalizatorul?
Depoluare a mediului, sau ceva de genul.
Reduce emisiile de noxe emanate de masini, autobuze si autotrenuri/camioane.
Daca ai simplu diesel poti merge oricum. daca ai turbo diesel e bine sa mergi mai turat pentru a folosi turbina, care in timp, nefolosita, va cadea
Normal turbina intra in functiune pe la 2500 turatii, asa ca este bine sa o turezi un pic pentru a o folosi.Nici nu este indicat sa dai sprituri sau sa accelerezi brusc un motor diesel pentru ca vei avea probleme.
De obicei cand acc mai brusc este turata pentru ca sub 2000 o simt ciudat si nu imi place
Turbina se înfundă în timp dacă nu o foloseşti. Un prieten a avut e220 şi mergea ca moşneagul cu ea. şi peste 2 ani nu urca dupa 3000 rpm şi la alea 3000 trăgea foarte greu. Se uzează mai repede ambreajul, cutia de viteze, etc.
Avea motor de 2mii isi permitea, oricum pe saptamana fac cam 150 de km si macar de 2 3 ori tot "o curat" dar imi e sa nu stric iar motoru
Daca nu il supraincalzesti, il ingrijesti, te opresti cand simti ca are nevoie, nu va muri nici pe dracu. SI DACA O MASINA PE BENZINA SCOATE FUM MIROSIND A ULEI INCINS TE POTI CACA IN EL MOTOR! E posibil de la multi km, un injector prost sa le defectat si pe celelalte, etc.
Asa stiam ca e la benzina. Nu stiu cum e si la diesel (1.5 dci e diesel).
Am scris in titlu ca e diesel, mai mult de 50 de km nu am mers cu ea in forja, cu a-3-a cand merg cu ea sport deja ajung la 80 90 si deja se pune rosu sau etc.
Si la viteza maxima mai mult de 150 (tr5, fara acc brusca) nu am mers cu ea ca ma simtem incomod, nu are stabilitate masina.
Spuneam de miros de ulei ars şi mult fum. E şi la diesel, şi la benzină. De la injector, acesta e primul semn care arată că boala-i în fază terminală. Adică nu te mai ţine motorul. Şi ce ai vrut să-ţi mai răspund? Ţi-am răspuns la tot ce m-ai întrebat.
Eu am luat permisu in iunie si cand am prins masina pe mana 1.5 dci, masina cu care mergea mama (servici acasa) mers in aglomeratie linistit. Cand am luat-o eu dadea cu fum si am inceput sa dau in ea ca surdu in clopot ( printre altele si ca sa o curat) si schimbam cum am scris mai sus dupa un timp 1 2 luni a inceput sa scoata si mai mult fum respectiv sa numai vad in spate nimic si sa miraoasa a ulei incins. A fost in service tot setu motor schimbat(nu era de la turbina) eu de obicei schimb cam in 2-2.5 ture si de obicei cand ii dau ii dau dupa 3 de ture ca e motoru mic si dabia atunci simt ca trage oarecum.
Ideea este ca si acum mai imi scoate ceva fum ( nu se vede in oglinda) dar este normal?
Mergi pana in 3k si o sa fie bine ca daca schimbi asa la4.5k arzi uleiul si daca nu il schimbi uzezi motorul sau chiar il clezi. daca vrei poti sa faci asta ocazional pe autostrada sa mergi cu 150 km/h nu in orasi ca o forjezi DEGEABA!
Pai se uzeaza motorul, cutia de viteze...etc. Dar chiar e indicat sa mergi cu motorul mai turat de cat cu una pe benzina. Nu chiar 4000 dar undeva la 2500.
De obicei cam pe la 2.5 schimb. Dupa ce am mers un timp turat cu ea a cedat si ambreiajul ( cupla dar foarte foarte greu dabia pleca de pe loc)