Practic sunt niste suruburi.
Prezoane sunt 'suruburile' de la roti, de la chiuloasa... In general li se spune prezoane suruburilor care preseaza o piesa de alta. Unde exista garnituri intre piese, daca se strang prin suruburi, se numesc prezoane.
Sau, daca sunt doar filete pe care se infileteaza piulite, iar ele nu se scot din piesa, de obicei sunt prezoane.
Sunt ca niste suruburi dar la un capat au filet pentru piulita iar celalalt capat este sudat de ceea ce sustine.in cazul rotilor, jantelor de masina un capat e sudat de janta iar celalalt capat e prevazut cu filet pentru a insuruba piulita.
Eu unul nu cred ca am vazut niciodata prezoane sudate.
Si n-am vazut putini tamburi/fuzete/discuri.
Sudat de janta? la ce masina ai vazut tu asa ceva?
Asa era la 1310 din cate imi amintesc
Nici la Dacie nu-s sudate... Nici de jante (jantele au gauri), nici de fuzete/tamburi. Prezoanele au niste zimti, si un cap ca de nit, se baga pe interiorul tamburului... Am schimbat tamburi la mai multe masini, iar majoritatea tamburilor noi vin fara prezoane, trebuie demontate cele de pe tamburul vechi.
La aro.Nu ma lasa sa scriu cu majuscule.
Eu asa am vazut si asta mi-a venit prima data in cap sa explic cam cum sunt prezoanele.la chiuloasa de exemplu un capat e prins.No?
De butuc am vrut sa spun.Nu am masina asa ca m-am incurcat nitel.
Nu prea am facut motoare, dar la motocicleta de exemplu, prezoanele care vin la chiuloasa sunt infiletate in carter, in dreptul cilindrului sunt fara filet, iar sus, unde vine chiuloasa, au din nou capatul filetat.
Cred ca si cele de la masini sunt demontabile.
Stiam eu de un capat prins.Eu am crezut ca sunt sudate intr0un fel dar se pare ca sunt filetate.I orice caz alea raman fixe acolo.
anonim_4396 întreabă: