E greu de facut un top, in general consumul se exprima si in functie de performante. Vezi mitul motoarelor diesel, care desi iese in avantaj cand raportezi consumul la capacitatea cilindrica, atunci cand se face raportul consum / cal putere lucrurile incep sa se schimbe.
Eu sunt de parere ca atunci cand te intereseaza strict consumul sa alegi un motor pe benzina de capacitate mica.
@TOT.EU. - gresesti. Hibridul de la Toyota are un consum mediu de 5.1 l/100 km, depasit de exemplu de Sandero 1.5 dCi, cu 4.9 l/100 km.
@covexrobu - cum adica raportul consum / cal putere nu mai conteaza? Atunci de ce preferi un motor care dezvolta 100 de cai unuia care dezvolta doar 45, la acelasi consum?
Motorul de 1, 2 de pe Clio are un consum mixt de 5.9l, insa dezvolta 75 de cai, nu 45.
Motoarele diesel sunt mai rezistente dar se intretin cu costuri mai mari, iar de cand cu electronica sunt la fel de pretentioase.
Tdi in general consuma putin dar mai sunt si motoare pe benzina care consuma putin de exemplu are un prieten un renault clio scurt (hatchback) din 2003 cu motor de 1.2 benzina si ii consuma vreo 4-5 litri in afara si maxim 6 in oras.
@regis. Nu mai conteza raportul consum cal putere. De exemplu golful cu motor de 1.9 TDi de 100 de cai putere consuma 6 litri si merge de mananca asfalt. In schimb renault clio 1.2 benzina are 45 de cai consuma tot atat si abia trage. Aici ma refer strict la variantele cu 2 usi si hatchback. Asa ca parerea mea este ca mai bine iti cumperi un diesel de 90-100 de cai care sa consume cat o benzina de 1.2. SI cum bine stim motoarele diesel sunt mai rezistente decat cele pe benzina si nu sunt la fel de pretentioase.
Cel diesel. Cu cat are o capacitate cilindrica mai mica cu atat consuma mai putin (desigur, atat timp cat are si caroseria adecvata)
Numai bine, Shin
Num3Ascuns întreabă: