Laurentiu / Aici intrebarea se referea la TRACTIUNE, nu la SUSPENSII. daca nu cunosti diferenta dar spui ca TU ai independenta, te cred. AI dreptate, bicicleta are suspensie independenta.
Tractiunea integrala nu este eficienta si economica decit daca mergi pe aratura, nu in oras pe asfalt.
Tractiunea fata este mai comoda si lipsita de risc pentru majoritatea soferilor. Usor de controlat.
Tractiunea spate necesita ceva antrenament. Chiar si pe vreme uscata poate face probleme."Amatorii " vor spune ca acum exista pe masini tot felul de sisteme " antiprost " pentru stapinirea masinii. Sint dar, practica a demonstrat ca tocmai acele masini le regasim cel mai des in copaci. Motivul? Increderea prea mare acordata lor, nefunctionarea lor eficient decit in anumite conditii pe care multi nu le cunosc, lipsa de experienta.
Eu m-am invatat cu tractiune fata, reactiile unei masini de acest gen le-am invatat, asa ca prefer FATA. ( adolf )
Daca e pe alese atunci integrala fara discutii. Insa daca nu se poate asa, atunci pe fata, cu tractiune pe spate controlezi mai greu masina(pe timp de iarna)
Eu prefer in ordine:
- tractiune integrala
- tractiune spate
- tractiune fata.
Tractiunea integrala nu este probabil eficienta la unele masini. Eu am condus masini ca VW, Audi sau Mercedes cu tractiune integrala si mi s-au parut extraordinare. Nu pentru aratura, ci mai ales pentru sosele cu aderenta redusa, iar asta nu inseamna neaparat zapada. In privinta economiei, se spune intr-adevar ca masinile cu tractiune integrala consuma ceva mai mult. Nu am facut comparatii efective, dar stiu un Passat 4Motion cu un consum mediu de 6l/100 km, iar cel care il conduce nu are deloc mila de el. Poate fara tractiune integrala ar consuma 5, 8, hai 5. 5 si tot as opta pentru tractiunea integrala.
Masina pe care o am de cativa ani buni este cu tractiune spate. Initial m-am temut si eu putin, dar m-am obisnuit rapid, desi nu are ESP sau alt sistem "antiprost". Ba chiar a inceput sa imi placa, imediat ce am invatat sa o stapanesc, asa ca uneori imi mai permit sa fac cate o ghidusie, cat sa imi sperii nevasta, bineinteles fara a pune pe nimeni in pericol. Faptul ca uiti de planetare este insa un avantaj semnificativ pentru o masina grea si cum mie nu imi plac masinile mici... Iarna e scurta la campie, anvelopele de iarna fac legea. Si bineinteles multa grija si atentie.
Pentru inceput tractiunea fata pentru cei mai incepatori, apoi tractiunea integrala si cea din urma pe spate.
Tractiunea fata este mai usor de condus si chiar daca ai piedut controlul, o poti redresa mai repede si mai usor.
Tractiunea spate-este mai de speriat dar depinde de aderenta; suspensii; de cauciucuri si de cine o conduce.Eu am un ATV quad, bine inteles cu tractiune spate.Prima iarna cu el a fost de speriat, aveam cauciucurile din fabrica si nu erau bune, erau tocite si nu puteam sa plec dupa loc pentru ca patina, pe gheata mere bine fata de zapada.Era tare sa faci drifting.Aderenta nu era buna deloc daca mergeam cu 50/h si puneam o frana brusca mergeam alunecand 20m. E distractiva tractiunea spate dar nu cred ca miar place pe o masina lunga ex:gen dacia brek dar ea nu are.
Tractiunea integrala este buna pe teren accidentat, aderenta este mai buna fata de celelalte doua, dar daca nu ai cauciucuri bune degeaba, am uitat sa spun ca poti sa urci o panta mai mare.
Tractiunea fata imi place mult ma simt mai sigur in masina, dar nu prea imi place de zapada, gheata si noroi.Tractiunea spate pentru "nebunii", dar stau si cu frica in san.Tractiunea integrala pentru zapada, gheata, noroi etc.
Mie imi place tractiunea fata, chiar daca nu pot face ce fac cu tractiunea spate si integrala, dar pentru drifting cauciucurile se tocesc.
Cea pe fata pentru incepatori, spate pentru avansati.intergrala pentru. off road
Depinde de nevoi: nu prea ai ce face cu RWD sau 4WD daca mergi prin oras sau stiu eu ce lucruri simple faci cu ea asa iti ajunge FWD.
RWD este folosit in general la raliuri sau masinile sport pentru ca nu se pune atata presiune pe rotile din fata care suporta si directia si in multe cazuri greutatea motorului, deasemene ofera o aderenta mai buna.
4WD poti folosi daca mergi mult pe drumuri accidentate sau in off-road cu masini care sunt facute pentru asa ceva. E un sistem care e folosit de asemenea la masinile de raliu.
Oricum, depinde de nevoile fiecaruia