Fereasca Dumnezo!
Regula 1: niciodata ulei GM. Poate doar in praguri.
Regula 2: niciodata 10W40 intr-un motor cu compensatori hidraulici si turbina.
Daca incalci ambele reguli, iti dai singur cu tesla-n oaie.
Ia Ravenol HLS, eu il folosesc de 4 ani si imi merge motorul foarte bine, s-a curatat si admisia in mers.
Fostul proprietar a folosit GM 5W30 si s-a umplut de calamina motorul. Isi facea regenerari la 400km.
Cu Ravenol HLS este admisia curata, iar DPF-ul se regenereaza undeva in jur de 1000-1500 km.
In plus, cu ulei GM in motor, la 5000km de la schimb vibra motorul si se auzea efectiv chinuit la accelerare. Cu Ravenol am lasat un schimb pe la 14. 000km iar motorul inca mergea relaxat, silentios. Cred ca ducea 20. 000km, cum spune manualul.
Am vandut cuiva un Astra 1.6 in care pusesem ulei Mobil 5W40. Omul m-a sunat la 6 luni dupa, ca l-a dus la "un mecanic" care a pus GM 10W40, iar masina l-a mancat pe tot, a aprins becul de ulei in mers, si a umplut de ulei una dintre bujii. Practic a facut praf un motor impecabil, pentru ca l-a dus la revizie la zidarul nepotrivit.
Cand iti iei ulei pentru Astra H 1.7 CDTI, urmaresti aprobarea Dexos 2 pe sticla, si nu iei niciodata alta vascozitate decat 5W30.
Niciodată nu pui altceva decât este recomandat de producător, consultă manualul mașinii, dacă nu îl mai ai fizic găsești pe internet.
Când zic recomandarea producătorului, mă refer strict la standardele de fabricare(norme), pentru că un ulei 5W40 cu normă pentru acel 1. 7cdti nu este același lucru cu alt ulei 5W40 fără acea normă.
Ca și marcă dacă schimbi uleiul sub 5000km pune orice ulei găsești cu norma aia, dacă schimbi uleiul pe la 10. 000km pune ravenol sau motul.
Ciprian_Jurchela_1986 întreabă:
Mad1 întreabă: