Depinde de camion. Cum zice si AlecsR, vopsea pentru uz industrial, cel mai des.
Eu cand am avut lucrari la bene, alegeam materialele in functie de client. Daca vroia doar sa scape de rugina si sa fie neagra sau gri, curatam rugina, aplicam un grund simplu anticoroziv, dupa care doua straturi subtirele de insonorizant.
Am vopsit si cu vopsea pentru uz casnic (din alea pentru lemn/zidarie/metal), dar n-am dat grund inainte, pentru ca grundul simplu anticoroziv nu prea face priza decat pentru antifon, probabil ar fi puscat emailul casnic, iar grund cu proprietati de finisare (primer/fuller/spritzchit) nu merita dat, datorita costului ridicat si timpului necesar pentru slefuire.
Am avut un client mai 'deosebit', care m-a pus sa-i fac bena ca noua, inclusiv chituire Am curatat pana la metal zonele indoite, am aplicat chit, fuller peste el, antifon fin pe deasupra, apoi vopsea Emaur albastru lucios. Nu stiu cat va rezista chitul la socuri, nu i-am garantat ca va rezista prea mult, dar antifonul o sa-l protejeze o vreme.
De fabrica cred ca vin cu un sistem de genul grund fuller-insonorizant-vopsea industriala.
Cand vine vorba de intretinere, daca e un camion folosit in conditii mai grele, eu consider suficienta aplicarea mai multor straturi de insonorizant(antifon), rezista cel mai bine la zgarieturi. Pentru culoare, vopseaua Emaur e ieftina si suficient de dura.
Vopsea pe baza de solventi pentru exterior.
Danke sau Pitura
Cea din urma este pentru mediul industrial, adica tractoare, camioane, etc...
Faza e ca nu doar vopseaua conteaza.Ci si grundul aplicat inainte de vopsire, respectarea termenilor de aplicare si conditiile in care aplici vopseaua si grundul sa fie favorabie.Nici prea cald, nici prea rece, Nici prea uscat nici prea umed.
anonim_4396 întreabă:
numesiprenume0 întreabă: