Microbuzele de 16 locuri nu sunt o inventie noua, in Romania primele au aparut la sfarsitul anilor 60, erau marca Mercedes/Irannational (Mercedesuri fabricate in Iran) si au fost folosite la transporturi turistice.
Prin 1978-1979 o parte din aceste microbuze, deja destul de uzate, au fost transferate la ITB (actualul STB) si asa au aparut primele linii de Maxi Taxi (atunci a aparut termenul). Exista un traseu fix, un orar regulat mai mult sau mai putin, nu se pleca in cursa fara niciun calator dar nici nu se acceptau calatori in picioare. Biletul costa 4 sau 5 lei, in functie de traseu, se cumpara de la sofer. Nu existau statii fixe, faceai cu mana ca sa opreasca si sa te ia, de coborat coborai unde ii spuneai soferului ca vrei sa cobori.
Cu timpul sistemul s-a degradat, nu s-a mai impus sa nu se ia pasageri in picioare, Mercedesurile au fost casate si inlocuite apoi cu diverse prototipuri de la defuncta Autobuzul/Rocar care mai de care mai urate si mai proaste. Spre sfarsitul anilor 80 a aparut bancul care spunea ca se cheama "Sexy Taxi, in fiecare gemulet cate un curulet".
Cam astea au fost inceputurile, inainte de 1989.