Segmentii sunt inelele metalice de pe pistoane.Segmentarea inseamna schimbarea lor. Asta presupune demontarea chiulasei, a baii de ulei si in final al ansamblului biela-bolt-piston-segmenti.
Segmantarea nu este intotdeauna o alegere fericita.Pt. ca aceasta operatiune sa aiba succes trebuie masurata uzura cilindrului (si implicit a pistonului) pentru. a se incadra intre anumite tolerante.
La solutia segmentarii se ajunge in cazul masurarii compresiei si aceasta nu este corespunzatoare.Insa segmentii nu sunt singura cauza a compresiei diminuate ci si supapele care nu inchid bine.De aceea cine face doar segmentare este un cirpaci.Pt. rezultate optime trebuiesc rectificate supapele, schimbate simeringurile lor, de cele mai multe ori trebuiesc schimbati si cuzinetii si chiar boltul pistonului, daca nu chiar intregul ansamblu piston-bolt-piston.La demontarea motorului trebuie masurate cu grija fiecare piese si in functie de asta se hotareste sa se repare, ce anume sa se schimbe, uneori chiar motorul integral.
I-a pus ceva segmenti, cu sanfrenul in jos, inversati, aliniati ca in armata....sa placa la toata lumea.