Dacia nu are șoc automat pentru a putea merge fără să o accelerezi, deci e normal să dea în nas, plus că dacă ai platina dereglată, mai merge și în șuturi. Și tot de la platină ai și problema cu relantiul.
O scoți, o cureți cu șmilgher fin și o reglezi. Sau o înlocuiești.
Tu te auzi?
Ce treaba are socul automat, cu mersul in frana de motor?
Si "ca fapt divers", dimineata, cu motorul rece, a mea merge in relanti cu treptele 1 si 2, fara sa fie tras socul. Iar in frana de motor, trebuie sa mearga lin.
Platina n-are nici o treaba, daca in sarcina merge bine.
Poate fi de la mai multe, insa cel mai probabil avansul dereglat, amestecul de relanti aiurea, sau nivel mult prea mare in carburator, poate din cauza cuiului ponto uzat, a returului infundat sau a orificiului de la stutul de retur al pompei, prea mic, si se formeaza presiune prea mare pe tur, care impinge cuiul ponto.
Mai pe romaneste, trebuie sa faci tot tacamu' de reglaje, incepand asa:
-desfaci jiglorul de relanti si il sufli, te asiguri ca nu e infundat
-distanta bujii (si verificare vizuala depuneri/culoare)
-distanta platina (verificata si aia sa nu fie puscata)
-reglezi avansul la rece, adica invarti de motor pana vezi semnul de pe volanta, il aliniezi cu semnul de pe carcasa, desfaci capacul la delco si il invarti in partea in care se inchide platina, pana se lipeste;
-pornesti motorul, il lasi in relanti, si mai dai usor de delco stanga-dreapta, cautand punctul in care merge cel mai bine (ar fi bine sa fie motorul cald, sa nu se inece)
-cu motorul pornit, invarti de surubul de amestec in gol (undeva jos pe carburator, are un arc pe el), pana in zona in care merge motorul 'relaxat'; daca merge bine cu el desfiletat de tot, il infiletezi o tura-o tura si jumatate.
Apoi ar trebui verificata presiunea pe tur, un mecanic experimentat o verifica obturand furtunul cu degetul, la simt; daca nu ai experienta, regleaza doar nivelul in camera plutitorului (ai un plan inclinat la care trebuie sa ajunga nivelul, dar nu peste el), scoti furtunul de retur de pe stutul conductei ce vine de la rezervor (sub capota, langa pompa), pui pompa pe el si sufli de cateva ori, daca are mizerii in el sa iasa in rezervor (sper ca ai filtru de benzina pe tur).
Daca ai fi din zona mea, vreo 20 de lei te-ar costa toate reglajele astea
Am uitat sa spun ca am o nova cu carburator dublu corp si din cate am "butonat" eu nu are niciun jiglor sau reglaj si ca sunt cam dubioase... aprinderea e pusa la punct furtune tot curat. treaba ramane din carburator sigur dar mi-e frica sa umblu la el pentru ca am auzit ca sunt cam dubioase cele dublu corp si poti creste consumul cu pana la 20 % daca il dereglezi. mai ramane sa merg in service sa vad daca rezolv ceva si va spun
Cauta un service cu banc de reglat carburatoare. Te costa cateva zeci de lei un reglaj.
Davidhorvat2015 întreabă:
Gabriel8126 întreabă: