O cutie automata este mult mai comoda si mai simplu de utilizat, insa e mai pretentioasa la intretinere si la utilizare corespunzatoare. Iar orice defectiune va fi destul de costisitoare.
Ca si pozitii ale schimbatorului, nu e nimic complicat, ai una pentru parcare, una neutra (punctul mort), una pentru mers inapoi si una pentru mers inainte. In functie de modelul masinii, mai poti avea ceva setari (confort/sport/sarcina).
O cutie manuala e in schimb mai simpla, prin urmare e mai putin predispusa la defectiuni. Atata timp cat nu vorbim de un motor cu putere foarte mare, orice sofer se deprinde usor cu ea, chiar daca la inceput schimbatul vitezelor pare o adevarata filosofie.
Consumul mai mare al masinilor dotate cu cutii automate este de domeniul trecutului. Astazi aceste cutii nu mai au doar trei trepte, ci 7 sau chiar 8, iar momentul schimbarii treptei este mult optimizat, astfel incat se obtine chiar o reducere a consumului, mai ales ca putini sunt soferii atat de experimentati incat sa schimbe treapta exact la momentul oportun.
Desi la inceput au fost mai reticenti, romanii aleg tot mai des cutiile automate, iar cine a condus cateva saptamani o masina automata si a reusit sa scape de reflexul schimbarii vitezelor, nu prea mai vrea sa se intoarca la cutia manuala. Cel putin in segmentul masinilor de lux, masinile cu cutie manuala sunt deja exceptii, majoritatea masinilor vandute in ultimii 5 ani sunt cu cutie automata.
Raspunsul dvs este folositor -si l-am votat corespunzator-, singurul meu regret este ca nu sunt cetatean al statului Kuweit.
Aici si 7 eurocenti in plus la litrul de benzina par a crea o problema.
Multumesc pentru apreciere. Am recitit insa de cateva ori si nu reuesc inca sa fac legatura dintre raspunsul meu si pretul benzinei.
Masinile cu schimbator automat sant mai comode pentru ca nu obosesti picioru si mana dreapta de atata miscat nu au treaba cu economia ambele sant la fel benzina nu trece prin schimbator. In general la camioane si autotrenuri e convenabil sa fie cutie automata din cauza ca cea manuala e complicata si usureaza munca soferului fiind automata sau hidramata. La masina un schimbator automat e mai scump in caz de o avarie acum nu stiu daca e chiar asa adevarat sau e minciuna daca oi avea sansa sa dai de masina automata iti arata ala rostul literelor de langa schimbator
Cutia automata prin constructie este mai grea cu cca 100 kile fata de cea manuala si de aici apare consumul suplimentar
Plus ca poti schimba subturat
Ce treaba are asta daca omu isi mentine viteza ca si cum ar fi manuala nu ar avea motiv de un consum marit depinde cat de tare o calca
Tu cand consumi mai mult? Cand mergi singur in masina sau cand sunteti 3 persoane in masina (deci cu aproximativ 100 kile mai mult)?
Evident. Cu cutie manuala poti conduce economic. Bine, ca noile cutii de pe bolizii premium au optiune speciala numita eco, si schimba si ele la turatii joase
Majoritatea nu stiu care e diferenta intre mersul la turatii joase si mersul subturat. Cand mergi subturat, simti motorul cum paraie, cand mergi la turatii joase il auzi invartindu-se normal, rotund. Cel mai sanatos pentru viata motorului e sa mergi combinat (la turatii joase in timpul saptamanii si la turatii mari in weekend pe sosea) fiindca asa eviti atat depunerea de calamina cat si uzura nejustificata. Daca mergi doar ''normal'' trebuie sa ai urechea de sofer foarte bine formata pentru ca altfel risti sa faci acumulari de calamina (mai ales la Diesel)
Scoala daca o faci pe cutie automata nici nu ai sa ai voie sa conduci manuala pe urma, vei avea restrictii pe permis.
de aia faci scoala sa inveti sa conduci, ai sa vezi cum sta cu schimbatul vitezelor, nu e fizica nucleara
Serios, cu ce categorie de permis se conduc masinile cu cutie automata?
Am zis ca va avea restrictii pe permis nu ca va avea o categorie speciala, citeste si 2 de doua ori inainte sa sari cu gura.
Conform
Ordinul 157/2012 privind forma si continutul permisului de conducere
Permisul de conducere european contine pe verso la punctul 12
12. informatii suplimentare/restrictii, sub forma codurilor armonizate ale Uniunii Europene, pentru fiecare categorie, dupa caz. In cazul in care un cod se aplica tuturor categoriilor pentru care a fost eliberat permisul, acesta se poate imprima la rubrica inscriptionata pe orizontala cu acelasi numar
unde codul de armonizare 10.02 spune
"Schimbator de viteze automat "
Se refera la persoane cu handicap medical.
Nu ii pasa nimanui de ce ai dat examenul pe masina cu schimbator automat, dar daca ai facut asta din motivul X sau Y atunci vei avea restrictie pe permis
Daca nu ai 1 sau 2 picioare unora le pasa si poti da examen si conduce o masina adaptata infirmitatii tale.
Cred ca nu ai inteles care e diferenta intre cele doua.
masinile cu cutie manuala de viteze au 3 pedale frana, acceleratia si ambreajul. si au schimbator in 5 sau 6 trepte.
masinile cu cutie automata au doar 2 pedale (eventual 3 in caz ca au modul de comutare pe manual) si anume acceleratia si frana. schimbatorul unei cutii automate nu are decat 2 trepte: inainte si inapoi.
de condus este mai usor sa conduci o masina cu cutie automata, pentru ca elimina acea necesitate de a te uita constant la accelerometru, sau de a gresi cum sa accelerezi si implicit sa iti moara motorul.
practic cutia automata se ocupa cu schimbarea vitezelor in locul tau. maai exact schimba viteza la o turatie optima, in asa fel incat sa obtii un consum mai scazut de combustibil, + un cuplu corespunzator la schimbarea vitezelor.
Nu ai dreptate! cutia automata este cea mai proasta la demaraj! nu te ajuta sa economisesti combustibil deloc, consumul este identic, dar la o masina cu motor de peste 1, 9 litri acul TUROMETRULUI( nu accelerometru) trebuie sa depaseasca 2500 turati pe secunda.de ce? fiindca are turbina! ce face turbina? turbina arde si scoate toate gazele din motor mult mai rapid inlocuind gazele cu oxigen avand un mers optim si constat al motorului nostru. tu daca ai cutie automata cum spui tu schimba vitele la o turatie optima clapeta la turbina nu se deschide si atunci gazele nu sunt arse si eliminate si aici vine problema la motor! apare martorul"problema la motor", daca ai cutie manuala si sa presupunem conduce un nestiutor martorul se aprinde si atunci ce faci? la un drum drept intri in treapta a 4-a cu o turatie de 3000/3500 turatii atunci el dispare. si eu sunt patit cu turbina avand un potor de 1, 9 si a fost condusa de mama cam vreo 3000km cand am venit acasa avea martorul aprins ea nu-s tia a sp ca mergea incet si deodata a cazut turatia motorului si nu dadea voie la acceleratie, am fost intr-o mica plimbare vreo 50km turata calumea in treapta a4-a si trecut de 3000 turatii am ajuns la destinatie si ce sa vezi la pronire martorul a disparut.
Sincer nu am inteles nimic din ce ai spus. m-ai pierdut dupa 3 randuri. ceea ce zici tu nu este general valabila. fiecare masina are problemele ei de constructie, si fiecare are un consum diferit. fie ca iei la comparat una manuala sau automata.
iti dau un exemplu propriu. vw polo din 2008 manual cumparata noua de la dealer. aveam consum intre 8, 9 si 9, 3 in 2 ani am schimbat 4 bujii, si am avut problema cu pinioanele, din cauza ca s-a slabit legatura cu schimbatorul.
acum am un Citroen C5 hibrid diesel second hand importata din Franta. de cand il conduc am consum 6, 8-7, 3. de 1 an nu am avut problema asta.
nu toate masinile sunt dotate cu turbina. ca sa nu mai zic ca modelele mai noi pot folosi sau nu turbina in functie de modulul de condus selectat.
in plus de asta turbina nu are rol de a scoate gazele mai repede ci de a aduce mai multa forta pe ax prin ardere.
turbina primeste gaz, care este compresat, apoi aprins. cand gazul arde se extinde si creeaza presiune pe paleta axului.
poate ce zici tu e adevarat insa numai in cazul tau. invata sa te faci inteles, mai informeaza-te, de pe net, de la altii mai cu experienta si dupa vino cu argumente coerente.
Asa spuneau marii soferi si cand a aparut servofrana si sevodirectia, ca sunt pentru femei.
Oricum pleci inaintea lor la semafor cu automata.
Pleci, dar la sfarsit iesi al trei-lea.
Si la urmatorul semafor se termina benzina.
E mai usor cu transmisie automata dar eu personal n-o sa conduc niciodata asemenea masini. Nu-mi place decat cutia manuala.
Nu o sa faci orele de condus pe masina cu cutie automata. Referitor la intrebare, nu e dupa cum e mai bine ci dupa preferintele fiecaruia. Cred ca multora le place manuala.
Problema e ca imi e frica ca o sa imi moara motorul in trafic sau ca nu o sa stiu sa schimb cum trebuie, mereu trebuie sa apesi ambreajul, in curbe ca sa schimbi viteza am inteles ca, cu a 2 se ia curbele, trebuie apasat ambreajul inainte sa pun frana am inteles cu toate ca nu vad legatura, o sa ma gindesc bine ce masina imi voi lua! am gasit un opel corsa interesant cu schimbator automat din 2004 la 2mii 500 nu e imatriculata dar cred eu ca e buna si la bani si la calitate are 88 de mii de klm fara zgarietura fara nimic eu zic ca er fi ideala!
Asa eram si eu ca tine inainte sa incep scoala de soferi dupa 3 lecti de condus chiar imi palcea mai mult cu cea manuala asa simteam cu adevarat ca, conduc masina si iti intra repede in reflex stai calm si relaxat la volan da si atent eu iti recomand pe manual ca asa simti si tu ca conduci pe automate am auzit de la un prieten ca se strica mai repede ceva de genu
Daca iti place sa te mai "joci" cu masina ia-ti manuala. Cat despre ce ai spus tu acolo... Nu te prea pricepi, nu.i asa? La cutia manuala ai asa: p(parked), n(neutral), r(reverse) si d(drive). Doar pui masina in drive si pleci. Face cutia toata treaba.
O masina cu cutie automata se conduce mai usor mai ales in trafic de oras. Dar consuma mai mult si iti reduce din placerea condusului. Scoala de soferi nu o vei putea face pe o masina cu cutie automata. Sau cel putin nu e recomandat. Daca stii sa conduci o masina cu cutie manuala, stii sa conduci si o masina cu cutie automata. Invers nu se aplica.
Cu cutie automata ca sa nu gresesti si sa iti moara motorul dar nici sa te faci de ras daca iti moare motorul in mijlocul drumului pentru ca nu ai schimbat bine. Te rog sa imi dai mie funda ca nu am nici una.