Nu ai dreptate! cutia automata este cea mai proasta la demaraj! nu te ajuta sa economisesti combustibil deloc, consumul este identic, dar la o masina cu motor de peste 1, 9 litri acul TUROMETRULUI( nu accelerometru) trebuie sa depaseasca 2500 turati pe secunda.de ce? fiindca are turbina! ce face turbina? turbina arde si scoate toate gazele din motor mult mai rapid inlocuind gazele cu oxigen avand un mers optim si constat al motorului nostru. tu daca ai cutie automata cum spui tu schimba vitele la o turatie optima clapeta la turbina nu se deschide si atunci gazele nu sunt arse si eliminate si aici vine problema la motor! apare martorul"problema la motor", daca ai cutie manuala si sa presupunem conduce un nestiutor martorul se aprinde si atunci ce faci? la un drum drept intri in treapta a 4-a cu o turatie de 3000/3500 turatii atunci el dispare. si eu sunt patit cu turbina avand un potor de 1, 9 si a fost condusa de mama cam vreo 3000km cand am venit acasa avea martorul aprins ea nu-s tia a sp ca mergea incet si deodata a cazut turatia motorului si nu dadea voie la acceleratie, am fost intr-o mica plimbare vreo 50km turata calumea in treapta a4-a si trecut de 3000 turatii am ajuns la destinatie si ce sa vezi la pronire martorul a disparut.
Sincer nu am inteles nimic din ce ai spus. m-ai pierdut dupa 3 randuri. ceea ce zici tu nu este general valabila. fiecare masina are problemele ei de constructie, si fiecare are un consum diferit. fie ca iei la comparat una manuala sau automata.
iti dau un exemplu propriu. vw polo din 2008 manual cumparata noua de la dealer. aveam consum intre 8, 9 si 9, 3 in 2 ani am schimbat 4 bujii, si am avut problema cu pinioanele, din cauza ca s-a slabit legatura cu schimbatorul.
acum am un Citroen C5 hibrid diesel second hand importata din Franta. de cand il conduc am consum 6, 8-7, 3. de 1 an nu am avut problema asta.
nu toate masinile sunt dotate cu turbina. ca sa nu mai zic ca modelele mai noi pot folosi sau nu turbina in functie de modulul de condus selectat.
in plus de asta turbina nu are rol de a scoate gazele mai repede ci de a aduce mai multa forta pe ax prin ardere.
turbina primeste gaz, care este compresat, apoi aprins. cand gazul arde se extinde si creeaza presiune pe paleta axului.
poate ce zici tu e adevarat insa numai in cazul tau. invata sa te faci inteles, mai informeaza-te, de pe net, de la altii mai cu experienta si dupa vino cu argumente coerente.