Contra.
Nu face altceva decat sa-ti dea peste cap computerul motorului, lasandu-te sa iti bati joc de motor.
Putere adevarata ai cand tunezi motorul incepand cu mecanica, si il remapezi ca sa lucreze bine cu modificarile facute.
In rest, evacuarile, filtrele sport, magnetii pe conducte, chip-urile si alte produse teleshopping sunt niste glume proaste, care ori n-au nici un efect, ori ai parte doar de daune.
Salut:
Avantaje:
- cresterea performantelor motorului; masina pleca cu totul alfel de pe loc; poti sa faci depasiri mult mai sigur si mai rapid; motorul creste mai rapid in turatie si masina mai rapid in viteza; - reducerea consumului de combustibil – mai ales in cazul ecotuningului - ca si orice tuning reprezinta o personalizare a masinii, un mod de a ajusta masina spre bunul plac – la fel ca un tuning exterior de caroserie, la fel ca o imbunatatire la sistemul audio, etc.
Dezavantaje:
- nu este gratis, costa bani - risti sa strici calculatorul daca o faci tu fara sa ai experienta sau daca o duci la cineva care iti scrie pur si simplu un soft de pe net - daca faci modificari foarte agresive, cresti puterea peste un 30% fata de ce ai avut initial e foarte probabil ca masina va: scoate fum, parti ale motorului se vor strica mult mai repede; daca chiar vrei putere mult mai mare atunci fie schimbi masina , fie schimbi sau adaugi si alte componente: turbina mai mare, alte injectoare, alta suspensie, alt sistem de franare; - ar fi bine sa aduci mici sau mari modificari si la alte sisteme, mai ales la frane si suspensie; sistemul de franare original devine un pic subdimensionat si placutele bineinteles se vor uza mai repede; - avand putere mai mare la masina iti asumi raspundere mai mare in trafic – "with great (horse) power comes great responsability"; o masina care ajunge foarte repede la viteza mare trebuie si condusa, controlata si oprita - esti foarte tentat "sa forjezi" tot timpul motorul deoarece e mai puternic si iti produce senzatii tari; in acest mod vei scurta viata motorului, insa acest lucru s-ar intampla si fara chip tuning daca ai forja tot timpul motorul;
Deci sunt mai multe dezavantaje.
FataCuChitaraMunților întreabă:
rusnacvalentin întreabă: