| Ionut12437 a întrebat:

Cine poate sa îmi spună cum funcționează sistemul de injectie secvential și semi-secvential?

4 răspunsuri:
| NoTurbinaNoGood a răspuns:

Depinde la ce injectie te referi, mai exact. Nu cunosc termenul.
Deci... Vino cu clarificari: diesel, benzina? mecanic, electronic?
E vreo noutate, sau vreo clasificare dintr-un manual vechi?

| Ionut12437 explică (pentru NoTurbinaNoGood):

Ma refer la ordinea de lucru a injectoarelor

| NoTurbinaNoGood a răspuns (pentru Ionut12437):

Ordinea de lucru a injectoarelor este aceeasi cu cea de aprindere a motorului, de obicei 1-3-4-2 la motoarele in 4 pistoane, dar poate fi diferita, in functie de cum a fost proiectat.
In materie de injectii, eu pot sa-ti explic in termeni populari ce injectii stiu:
1. injectia monopunct de motor pe benzina: un pulverizator de benzina montat in corpul clapetei de aer, care dozeaza benzina pe baza de comanda electrica. Comanda e primita de la ECU, care calculeaza amestecul in functie de pozitia clapetei de aer, a temperaturii din motor, a turatiei si a informatiilor culese de sonda de pe evacuare.
2. injectia multipunct pe benzina: cate un injector langa supapa de admisie a fiecarui cilindru, si o clapeta de aer pentru toate. Injectoarele pulverizeaza fix cantitatea necesara fiecarui cilindru, in timpul de admisie. La fel, comanda injectorului este electrica, venita de la ECU, insa se folosesc de obicei mai multi senzori, printre care si debitmetru de aer, doua sonde pe evacuare.
Exista si pompe mecanice de injectie multipunct pe benzina, Mercedes folosea asa ceva prin anii '70, parca.
Iar in timp au aparut injectii directe pe benzina, la care se foloseste o presiune un pic mai mare, iar injectoarele de benzina nu mai stau in admisie, ci direct in cilindri/camera de ardere.
3. injectia "in linie" la motoarele diesel: este tehnica pe care o foloseau majoritatea motoarelor diesel romanesti (comuniste), era o pompa centrala de distributie ce avea cate un piston cu conducta separata spre fiecare cilindru in parte, angrenate de un mic arbore cu came sau chiar cu came din motor, care comprimau pistonul pompei corespunzator cilindrului care urma sa aiba explozia,
4. pompele "rotative" (rotativ-distributive), se asemanau cu pompele in linie, dar au fost mult mai eficiente dpdv al presiunii si acuratetii pe care o aveau. Exista un "cap hidraulic" ce facea presiunea de motorina, iar in corpul acestuia incepeau traseele de alimentare pentru fiecare injector in parte, deci motorina pleca in cantitatea dorita, sub presiune, spre fiecare injector. La fel ca la pompa in linie, insa mult mai bine controlat.
5. injectoarele-pompa: folosit cel mai recent de grupul VAG pe celebrele motoare pompe-duse, e un sistem ce incorporeaza pompa de injectie in injector. Pe injector avem un piston actionat de axul cu came, care la apasare creaza presiune pentru injectorul respectiv. Practic un esec, avand uzuri mecanice destul de mari, si acuratete mai deloc. Sistemul a fost folosit prin anii '60 de catre americani, mai ales de producatorul GMC, pe autobuze si camioane diesel in 2 timpi.
6. Injectia cu rampa comuna: folosita in prezent de toti producatorii de motoare diesel, foloseste o pompa de inalta presiune si un regulator, ridica presiunea motorinei la valorile cerute de ECU, si o mentine constanta, in aceasta rampa (o teava, practic), din care fiecare injector se alimenteaza. Injectoarele au mecanism de declansare electric, deci un semnal de la ECU deschide fiecare injector, la timpul potrivit. Accelerarile se fac marind presiunea data de pompa si timpul de deschidere a injectoarelor.

| BAX111222 a răspuns:

Nu știu cum funcționează