Astra s-a produs din 1991 pana in 2020, si cica vor continua.
Dar din anii '90 pana acum, au mai schimbat 'dracii' detalii precum motorizarile disponibile, alternatoarele si mai ales releele acestora.
Cele fara ECU, aveau un releu de comanda al incarcarii in stalpul usii dreapta fata, sub plastice. Adica motorizarile 1.7 D/TD, in principal. Si aveau releu si pe alternator.
Ar fi fost important sa mentionezi modelul exact, si motorizarea. Dar cum a mai spus cineva, relele sunt de obicei incorporate in alternator.
Daca ai Opel 99% ai blocul de diode defect.Este boala lor.Trebuie demontat alternatorul.
La toate masinile moderne este incorporat in alternator. Deci daca nu ai tensiunea pe baterie intre 13.8 si 14.2V cu motorul pornit la 2000 rot/min ai o problema. Daca tensiunea este sensibil mai mica "nu incarca" problema este pe partea de excitatie (cel mai probabil carbuni uzati) sau pe redresare (diode intrerupte sau in scurt). Daca tensiunea este sensibil mai mare de 14.2V problema este in partea de releu regulator.