Bobina de inductie defecta, capacul de delcou fisurat, reglaj platina + avans necorespunzator, reglaje carburator incorecte (prea multa benzina)
Pfff... Eu am. Desi asi putea sa iti spun o eterna si nesfarsita lista de probleme la ea, cel mai probabil este de la radiator, daca nu bujiile (dar in cazul asta nu ar mai trebuii sa porneasca), vezi daca apa din borcan nu are o temperatura prea mare, daca da... mai completeaza cu apa rece. De asemeni este posibil sa fi luat benzina dintr-un peco unde benzina era amestecata cu apa. Verifica si baia de ulei. Cand ai timp treci pe la un service si pune-i un filtru de benzina (in cazul in care nu are). Multa bafta
Salut georgianaelena 12!
Raspunsul lui @fif2002 e cel mai aproape de adevar, il recomand si eu! Cel mai probabil bobina de inductie sau capacul de la delcou! Curata pe interior capacul de la delcou cu o carpa uscata si observa daca are fisuri, in cazul asta trebuie schimbat sau data o gaura micuta in capatul fisurii pentru ruperea scanteii, pentru bobina de inductie ca solutie de moment nu parca masina in soare sau incearca sa o racesti cu o carpa umeda inainte de start fara a avea cheia in contact.
Succes!
Eu am avut o dacie 1300 si pornea foarte lejer iarna cand era frig dar odata oprita (calda) nu mai pornea pana nu se racea.
explicatia: din capacu motorului vine un furtun cu "aer" cald in carburator dar daca motorul e uzat vine cu FUM cald care scapa pe la culbutori sau cum se cheama, si mai ales daca dacia aia mananca ulei, trebuie durtunu ala sa il schimbi cu unu lung si il lasi in jos si la carburator pui un surub care astupa gaura
Ai probleme cu bujiile sau krburatoru alceva nu cred ca are.incearca sa le faci pe astea si pe urma vezi daca e ok.
Daca la rece porneste bine, cel mai probabil trebuie schimbata bobina de inductie. Daca am dreptate, in curand nu va mai porni nici la rece.
Celelalte cauze enumerate pana acum, daca nu sunt aberatii de genul celei cu benzina amestecata cu apa, s-ar manifesta identic si la pornirea la rece.
@Agop daca ar avea ceva periile de la electromotor nu ar pornii deloc masina. Din ce a zis ea se intelege ca la rece porneste bine.
Nu ai ce sa ii faci cam toate daciile au aceleasi probleme. Tata cand a cumparat dacia 1310 in 1999 pornea foarte usor iarna sau daca era rece motorul. Dupa ce mergea cu ea si era incalzita mereu pornea greu. Si nu a schimbat pana acum nici bobina de inductie nici platina. Pur si simplu este o problema de constructie si din cauza asta porneste mai greu. Dar nu trebuie sa iti faci grija pentru asta.
Poate sa fie decat pompa de benzica... nu mai trage bine benzia din rezervor la primele chei. Am si eu problema asta trebuie sa dau la vestita pompita de benzida ca sa-mi traga benzina si apoi sa plec.
Verifica deschizatura dintre electrozii bujiei[sigur e prea mare ]contactele platinate oxidate si inlocuieste bobina de inductie.
Eu am avut o Dacie 1300 mai tanara cu 3 ani decat mine si totusi pornea la sfert de cheie, atat iarna cat si vara. Nu exista astfel de defecte de constructie, toate defectiunile apar in timpul exploatarii, uneori ca o consecinta fireasca a uzurii, alteori ca urmare a calitatii proaste a pieselor de schimb utilizate.
Doar ca atunci cand e vorba de o Dacie veche, marea majoritate merg pe principiul "merge si asa". Eu nu am acceptat niciodata ideea aceasta, de aceea multi prieteni au ramas surprinsi ca masina mea pornea la sfert de cheie, ca motorul mergea frumos si rotund, ca nu imi ingheta carburatorul iarna, ca functiona foarte bine incalzirea si dezaburirea, ca puteai frana fara a pierde directia, fara a pune masina in bot si fara a face "pedale", ca vitezele se puteau schimba cu un deget si multe altele care li se pareau tuturor incompatibile cu o astfel de masina.
Mentionez ca m-am folosit vreo 6 ani de acea masina, fara sa fi ramas macar o data in drum, spre deosebire de limuzina actuala, care desi departe de varsta Daciei de atunci, am remorcat-o de 4 ori, am reparat-o o data pe marginea drumului si de vreo doua ori a trebuit sa plec din benzinarie fara sa alimentez, intrucat modulul de inchidere centralizata s-a gandit tocmai atunci sa nu mai functioneze, iar la buson nu se poate ajunge altfel.
Am o dacie si am aceeasi problema dar am rezolvat-o ia carburatorul si fierbel si cumpara niste jglere noi monteazale si sa verifici si alternatorul si electromotorul si vezi ca cureaua sa fie functionabila. fundita?