| deyutz95 a întrebat:

Cred ca tot timpul vor fii discutii pro/contra dar vreau sa stiu daca merita gpl, plusuri, minusuri, riscuri daca sunt, etc

8 răspunsuri:
| mgtow a răspuns:

Doar daca nu faci fata la carburanti cu salariul merita

| Simpatic a răspuns:

DIn punctul meu, cum spuneau si colegii merita doar daca faci 50k-100k km pe an, adica precum taxiurile din Londra, altfel faci risipa de bani, instalatia costa 2000-3000-5000 de lei, gandeste-te cand amotizezi acei bani...int-
GPL-ul este cunoscut ca in uzeaza motorul, dar nu in mod ireversibil, adica poti schimba interne sa-l faci ca nou happy
Din punctul meu nu merita.

suntserios
| suntserios a răspuns:

Daca faci multi km si nu tii neaparat prea mult la masina (gen faci taxi sau mai stiu eu ce) merita.
doar asa sa pui pe masina cu care mergi 10-15k pe an nu merita

| NoTurbinaNoGood a răspuns:

Avantaje: consum ieftin + avantajele motorului pe benzina (da caldura repede, porneste usor iarna, se intretine mai usor, e mai flexibil in trafic).
Dezavantaje: alimentezi mai des si la doua pompe, pot aparea defecte la instalatia de alimentare GPL (ai injectoare si calculator separate de cele pe benzina + alte piese), butelia iti ocupa mult loc, cand umpli butelia pute a gaz dupa tine (mai ales daca faci plinul de gaz pe racoare, apoi sta masina in soare, se dilata si deschide valva de protectie), puterea e putin mai redusa, supapele se pot arde mai repede, si macina scaunele din chiulasa mai repede.
Riscurile nu sunt prea mari, nu degeaba se schimba buteliile la cativa ani (dezavantaj financiar).
E greu sa dai un verdict clar daca merita sau nu. Nu e o prostie, e ceva util. Pentru mediu e foarte bun, gazul fiind foarte putin poluant (nu ies noxe cam deloc, doar CO2).
Daca iei o masina mica si ii pui GPL (de exemplu un Sandero 1.2), vei merge sute de kilometri cu cate 50 de lei.

andreia67
| andreia67 a răspuns:

Merita doar daca faci multi km pe an adica minim 15.000 (ideal 25-30.000 sau mai mult) sau cumperi o masina SH deja convertita pe GPL, atunci e rentabil chiar si la 10.000 km pe an (reviziile se fac la 1 an sau 15.000 km). Mai conteaza si regimul de functionare, GPL-ul e perfect pentru regimul urban. Dezavantaje ar fi in functie de tipul si amplasarea rezervorului/buteliei GPL: spatiu mai mic in portbagaj sau inexistenta rotii de rezerva. Mai depinde de tipul masinii/motorului, etc., unele masini/motoare se preteaza mai bine decat altele. De exemplu Dacia Logan prima generatie, motoarele de 1.4 si 1.6 8V sunt perfecte pentru convertire desi si 1.6 16V nu are probleme. Rezervorul toroidal care incape in locul rotii de rezerva are 55 l (min. 500 km autonomie in Bucuresti vara), e loc in portbagaj si pentru o roata de rezerva slim in caz de pana.

| DaniTDCI a răspuns:

In general gazul e mult prea uscat fata de benzina, vei uza motorul prematur, asta e cea mai mare problema, in rest pe langa costuri pentru instalare gpl nu vad care ar fi problema.

| AnaBelaAnaBela a răspuns:

Ti se duce mai repede motorul.
Calculele trebuie facute la numarul de km parcursi, perioada in care se amortizeaza investitia si disconfortul lipsei de spatiu.

| SanL a răspuns:

Alt dezavantaj e ca nu poti intra in anumite parcari, pasaje. De regula in spatii inchise cu ventilatie redusa (parcari subterane mall de exemplu). Uita-te pe unde circuli la semnul respectiv si ai sa-ti dai seama daca te poate deranja.