| Eugen000 a întrebat:

Cu totii stim ca motoarele diesel au un raport de compresie ridicat, ca motorina sa se auto-aprinda de la aerul fierbinte din cilindri. Mai mult ca atat, marirea raportului de compresie, imbunatateste eficienta termala a motorului, și forța ce apasa pistonul in jos la fel creste.

Intrebarea: Daca in cazul unui motor pe benzina, chestia asta NU e posibila, din cauza ca benzina intra ODATA CU AERUL, in cilindri, și ar surveni auto-aprinderi din cauza unui raport de compresie marit, atunci DE CE, inginerii nu fac in asa fel incat benzina, ca si motorina, sa intre in cilindri la sfirsitul cursei a 2-a, dar nu odata cu aerul? Deci, exact la la diesel?

3 răspunsuri:
| MultPreaInteleptulTractorist a răspuns:

Pentru ca daca ai injecta benzina direct in piston ar exploda, chiar si sub un raport de compresie mai mic. Benzina este un combustibil mult mai inflamabil ca motorina, d-aia este necesar amestecul cu aerul. Dar am inteles ca sunt marci de masina care incearca sa dezvolte si asa ceva.

| Eugen000 explică (pentru MultPreaInteleptulTractorist):

Staai! Pai injecti directa asta si inseamna "benzina direct in cilindru" (benzina nu are nimic cu pistonul, nu? )

Inteleg ca e mai inflamabila, pai sa intre in motor la momentul potrivit. Am avea benzinare cu rapoarte de compresie ca la diesel

| MultPreaInteleptulTractorist a răspuns (pentru Eugen000):

Pistoanele sunt in cilindrii, ele creeaza compresia.
Oricand ar intra, explodeaza. Nu poti injecta benzina direct in cilindru fara sa o amesteci cu aerul. Crezi ca n-au incercat?